lördag 23 augusti 2008

brons och babybrallor

Det blev ett vackert brons. En medalj istället för som i min dröm, två eller tre. Men jag är glad ändå. Det var väl aldrig direkt nära och även om alla finländare gjorde sin grej och gjorde det bra så var norrmannen överlägsen idag, så vi tackar för bronser och gläds ofantligt över det!
Min sista lördag är snart förbi. Det är med skräckblandad förtjusning jag upplever dagarna börja, gå förbi för att sedan ta slut. Min första nedräkning har snart nått sitt slut och det är då den riktiga tar sin början, varefter jag gärna ser att de närmaste ca 160 dagarna flyger iväg. Det är just nu jag gärna skulle stoppa tiden lite, för att få njuta en smula extra av vad det faktiskt innebär att bara få gå ute på stan, andas in frisk luft, ta en fika, gå runt och fönstershoppa och stanna till, stå upp och äta en hamburgare i farten.

Vi köpte några underbara babykläder idag. Mina sista. Åtminstone sista som jag först fick känna på. Jag kommer vara utsvulten på shopping så när väl (om allt går bra) vår levande bebis är född blir det nog en hel del handlande, med bebis i vagnen. Jag ler vid början av den tanken. Kan inte riktigt tänka den klar. Det känns som en avlägsen fantasi om miljonvinsten även om den här segern är värd tusenfallt mycket mer.
Bland annat blev det ett par små babyunderbyxor med tryck på baksidan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Jag har varit o kikat in här ett tag nu och tänkte att man kanske ska lämna ett avtryck.
Önskar verkligen dig all lýcka med lilla Mini!!

Anonym sa...

Är det verkligen fred vi vill ha...
Snygga brallor juh!
Fick du mailet?

Elin i Björken sa...

Hej! Vilka fina byxor. Tänk den dagen när en liten babyrumpa (+blöja) fyller ut den. :o)