fredag 22 augusti 2008

pizza eller inte

Svårt beslut. Har inte ätit pizza på väldigt länge och vet att jag inte kommer göra det på många månader som kommer. Känns som att pizza inte alls är att rekommendera en trögmagad liggare, men vad vet jag, suget kanske blir större än förståndet och det åker ner en ändå. Men om inte... Då skulle det ju vara bra att få lite nu. Eller hur? Oftast blir jag apmätt och lika trött precis samtidigt på det. Och ont i magen har jag redan för dagen så lite till av flottig deg skulle bara bli pricken på it, grädden på moset etc.
Hmmm.
Marcus jobbar så jag får fira min sista fria fredagskväll i ensamhet. Känns ok då jag inte är värst sällskapssugen. Katterna är det dock än mer efter ännu en natt i arbetsrummet, en natt som jag sov oförskämt bra när väl skuldkänslorna lagt sig. Får nog bli till en vana även om storkatten Stella surar ett tag på förmiddagen efter "utsläppet". Ackebimbo är dock som vanligt och verkar ha glömt bort allt två sekunder senare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hemma bakad pizza är helt klart bäst. Och då kan det bli riktigt gott, utan att det behöver vara allt för flottigt.