fredag 22 augusti 2008

omode så det skriker om det

Det var nån som sa: "Jag är aldrig inne, men därför heller inte ute". Ett fantastiskt citat som passar som handen i handsken på mig. Är oftast om nåt modeorakel skulle få bedöma en fullständig katastrof vad gäller stil och klass, förutom när jag blir förtjust i ett par skor som alla andra hade för ett tag sen. Då är jag bara ur mode. Precis så som jag vill ha det. Ja eller det är väl egentligen inget medvetet val direkt, men det passar mig alldeles utmärkt, för då jag är ju i alla fall 100 % jag och varför låtsas annat?
Jag fattar inte hälften av vilka kläder, saker och märken hon pratar om eller vad hon egentligen vill Ebba i och med artikeln om modebloggare. Först verkar hon tycka det är trist att allt är strömlinjeformat och exakt likadant, men sen hyllar hon plötsligt i nästa andetag liktigheten för den ger topplaceringar i blogglistor och därmed pengar (ja hon kanske borde veta). Allt för pengar liksom!
På måndag då finnjonna goes säng, kommer hon även go omodeblogg och det med besked. Det blir bland annat en massa outfits från sängkanten. Dagens strumpor och veckans pyjamas kommer koras och skönaste trosorna ska presenteras. Med andra ord -det blir fantastiskt spännande. (För mig.)
Kanske jag då får bli ett sådant där kaxigt undantag längre ner i bloggtopplistorna, som Ebba skriver om. Ja, man ju hoppas.
Då vet ni åtminstone var jag finns :-).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Läs artikeln och framför allt sista stycket igen om jag får be. Du har tydligen svårt att uppfatta det ironiska tonläget i texten...

Hon bara konstaterar vad som ger läsare och höga placeringar på bloggtoppen och jag tror dom flesta uppfattade det som att hon inte tycker att det är något positivt.

finnjonna sa...

tove: Du får be, men jag läser ändå inte om det :-)
Jag skrev ju redan att jag inte fattar, så du har rätt, jag har svårt att uppfatta det, spelar ingen roll att alla andra göra det.
Eller... kanske jag också var ironisk? vem vet.

Anonym sa...

Hej Jonna!
Tänkte på din kommande sängtid, jag har ett tips för magen, fast det kanske du redan fått från sjukvården? Inalaxol, ett slags bulkmedel som du tar två gånger om dagen. Gör det mer "lättbajsat"..haha, usch så illa det lät. Men det är verkligen jättebra, det fick jag när jag låg på sjukhuset under graviditeten och var tvungen att använda bäcken:-(

Sen undrar jag om du kommer få ta sprutor (fragmin) för att motverka blodproppar? Jag fick ta varje kväll, tog själv för det är minst obehagligt. Bara tänkte så inte nån glömt bort det, litar inte riiktigt på sjukvården.

Kram på dig
//AnetteJ

finnjonna sa...

anette: Inolaxol kör jag redan med, den är kanon!
Tack för tipset om sprutorna, för det har jag tänkt på och som du skriver har ingen inom sjukvården tänkt på varken det, sjukgymnastik eller kostrådgivning inför liggtiden. Alla dessa saker finns nu på min lista "att ta upp på måndad"
Kram!

Anonym sa...

Vad bra att du redan kände till Inalaxolen!
Tänkte på en sak till, fast det kanske redan ligger på din lista? Att du sen, när du börjar närma dig v24, 25 sisådär att du får regelbundna sprutor/tabletter med för bebisen lungors mognad, ifall den nu skulle försöka titta ut tidigare än tänkt. Men DET antar jag att sjukvården redan tänkt på i allafall. Du får säga till om du inte vill ha mer jobbiga "råd" från mig;-) Men det är så mycket man själv glömmer och så otroligt mycket sjukvården kan glömma tyvärr. Och jag ska göra allt för att din bebis ska hänga sig kvar i din livmoder tills h*n är redo för livet utanför!
Kram igen