fredag 15 augusti 2008

jag gillar inte läget

Men jag accepterar det. Det är en väldig skillnad, såklart. Ska inte slänga mer med pubertala "det e ba att gilla läget" för det gör jag inte, jag hatar läget. Jag kommer aldrig gilla läget, många lägen. Men jag accepterar dom och därför kan jag ta mig igenom de och gå vidare.
Det gick bra på samtalet idag, känner mig peppad och skulle nästan önska det var efter denna helg däckningen vore ett faktum. Men när man väntar på nåt gott... eller hur det nu var.

Appropå väntan/längtan. Jag längtar så efter att börja få små bekräftelser från Mini. Läste nånstans att man kan börja ana rörelser från v 13 och även om jag tror att det är på tok för tidigt ännu så har jag börjat analysera det som händer därinne. Det är massor av ljud och rörelser just nu, som ju inte har det minsta med Mini att göra utan snarare ilskna tarmar som hela tiden klagar på det jag erbjuder dom, men genom att veta vad som är tarmrelaterat kan jag kanske snabbare komma på vad som inte är det, när det väl blir dags. Hi hii. Det är så häfigt att bara tänka på det. Min lilla Mini som sparkar och har sig.

Förresten. Jag skulle ju beställa en bola åt oss. Fick beslutsångest och blev inte bättre av att jag frågade Marcus, men vi kom fram till att någon av dessa två, vad tycker ni?


Jag köper min här.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Fina! Var köper man dem?

finnjonna sa...

anonym: De finns lite här och var på nätet men jag köpte min sist på www.stellaris.se

Anonym sa...

Båda är fina men den äggformade tycker jag är jättefin. Önskar att jag vetat att sådana fanns när jag var gravid! Hoppas du får en riktig mysig helg och att tiden i torrdocka går fort.

Anonym sa...

tycker dom är super fina.
jag har en helt rund, men dock har jag ännu inte fått bli gravid, håller på med vår tredje IVF/ICSI.
Tycker annars den avlånga av dessa två var mycket fin. Lycka till!
Kram

Elin i Björken sa...

Undrar hur dina magljud låter i lilla Minis öron?

Elin i Björken sa...

Undrar hur dina magljud låter i lilla Minis öron?

Anonym sa...

Jag har inte tidigare hört talas om bola. Mysigt smycke!
Och skulle jag välja något av dom du funderar mellan så skulle det bli den äggformade. Jätte fin!

Anonym sa...

Den svarta! :D En sån köpte jag när jag var gravid i v13 med twinsen, och se så bra det gick :D

Anonym sa...

Har heller inte hört talas om dessa men blev genast sugen på en. Fanns ju många fina att välja på.
Av de två tycker jag nog den svarta...
kramar trassel!
Å! Bra med körkort förresten;-)

Madde (maddepladder) sa...

Båda två va jättefina men jag röstar på den äggformade!

Anonym sa...

vilka fina bolor, tycker den runda till vänster var finast. :-)

Anonym sa...

Gillade den runda bäst.
:-)
ha en trevlig helg

Svala sa...

oh vilka fina.. jag tycker den med blomman är finast, den svarta! Men båda är jättefina så klart!! kram

Anonym sa...

Jag kände fjärilspirrliknande rörelser ganska exakt 13+0 (andra barnet) och jag var ändå hyfstat "tjock" för det var inte förrän femte, sjätte månaden det verkligen syntes att jag var gravid. Så klart det är möjligt att känna vecka 13. Bara man är extra uppmärksam. När man väl lär sig så är det rätt enkelt att lära sig skillnaden på bebissprattel vs tarmarbete;)

Anonym sa...

Personligen föredrar jag den släta. Enkelt och rent..som en baby. Som kärleken till sitt barn. Jag önskar dig (er) all lycka.

Anonym sa...

Tycker om åpda men den äggfoemade allra mest.. :-)
//Elvina