söndag 29 juni 2008

stockholm 28 juni
















Det blev en fantastisk dag och kväll igår. Först ett lätt promenerande på kullerstenarna i gamla stan, middag på en suverän italiensk krog och sedan konsert med Thåström -the man, the myth, the legend. Egentligen skulle den mannen efterföljas av mina egna personliga favoriter Kent, men då gammeljäddan (jag alltså) inte längre kunde stå på benen fick vi snällt återvända till hotellet efter första akten.
Jag måste vara gravid alltså. Hela gårdagen var fylld av små illamående-episoder för att sen mitt i konserten eskalera till att blir riktigt illa fast tack och lov utan spya och eftersom yrseln kom precis samtidigt föll jag klassiskt ihop och fick ledas av planen. Marcus satte mig på en trappa en bit bort och där diggade vi till resten, för att sen halta "hem". Halta för att mitt knä var så ont att jag inte kunde gå ordentligt. Bara besvär således. Att göra nåt med mig är som att vara ute och rasta en 95-åring enligt Marcus och klart han har rätt min älskling, men tur är väl att han själv inte är nån tonåring längre. Att komma till hotell och bädda ner sig med en subwaymacka vid halv tio en lördag var precis vad vi båda behövde.
Och trots illamående, yrsel och felvridet knä var vår tripp en succé!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut. Läste hos m att det var en bra spelning också. Oroar mig dock för sushin i sängen efteråt, men du kanske åt nå´tt annat? :)
Vackra är ni tillsammans, alla tre.

Anonym sa...

Underbart, det är kärlek det =)

Anonym sa...

Tack vännen, för allt fint du har skrivit om Lily - det värmer något så oerhört! Du och Marcus är så vackra tillsammans! Jag blir alldeles tårögd när jag tänker att de där bilderna kan ni visa lilla Grodden sen och säga "Där hade mamma dig i magen - fast det syns inte än". Ni förtjänar verkligen all lycka!

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

*avundsjuk* *avundsjuk* *avundsjuk*

En gång i tiden, för en evighet sen eller så, när vi bodde på Södermalm, gjorde vi också sådana där fantastiska saker. Haltade hem och sånt ;-)

Men nu blir det liksom aldrig av längre.

Och macke f, sedan någon vecka tillbaka får gravida äta sushi. Livsmedelsverket har gått ut med nya rekommendationer.

finnjonna sa...

macke f: Ja man ska ju kunna äta sushi numera som gravid men jag skippar fisken och kör vegetariskt när suget sätter in.
Igår blev det istället en god Sub-macka :-)

Små fötter: jag är så glad att Lily mår bättre! Det är så fantastiskt! Kram!

Anonym sa...

Jag älskar din klädstil så att jag oförskämt nog skulle vilja sno den rakt av!

Anonym sa...

Jag var också på Zinken o såg konserten. Tyckte tyvärr att publiken var trist o seg. Men både Thåström o Kent var bra, även om ljudet under Kent var väl skränigt... Önksar att även jag haft en liten i magen som du, men unnar er verkligen eran Mini...


Förresten, nyfiken Norrköpingsbo som jag är undrar vad det var för en filminspelning du skrev om tidigare, var gänget med Tur med vädret på Nya torget också???

Anonym sa...

Kent kommer till Folkparken 1 augusti!! Gissa vem som komme vara där då??

Ni verkar ha haft en härlig helg i Stockholm!

J. sa...

thåström var grym, som alltid. var ni långt fram? ni är söta ihop, och grattis till mini :)