måndag 9 juni 2008

kräkas tra la laa

Hi hii. Kände mig helt kräksfärdig efter kaffet nu i eftermiddags. Underbar känsla, även om jag vet att det antagligen inte beror på annat än kaffet och den lilla hamburgaren jag åt före. Dessutom kan tydligen hormonet jag kör i mig ge alla möjliga gravid-känsla-biverkningar så det är säkert en sådan. Men glad blev jag ändå! Gick spyfärdig och leende hem och kände att det är bra grejer på gång! Minns när jag sprang och kräktes första och tror sista gången med Liten i magen och Marcus så nöjt konstaterade efteråt "Jaaa! Du kräks!" Lika nöjd var jag och nickade upphetsat.
Tänk om tänk om tänk om.
Nästan så det är spännande att vakna imorgon och känna efter om det är nån endaste liten pyttekänning av illamående.

Idag spelar Italien i EM! Spännande. Har oddsat. Såklart. Känner mig kaxig efter två vinster. Sa jag det förresten, att jag vann igår också! Börjar ana ett vindomslag. Turen har vänt. Jag är undantaget som bekräftar regeln; Har både tur i kärlek och spel och vem vet i vad mer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er all lycka och att pyret stannar i din mage. Jag och min man går också igenom IVF just nu (äggplockning imorgon) efter tre års längtan efter att få bli tre. Det är en känslokarusell som gör ont emellanåt men man hoppas ju på en rejäl belöning... Som sagt, ett stort lycka till och många kramar! Ni förtjänar att lyckas nu!

finnjonna sa...

Jättemycket lycka till inför imorgon och fortsättningen Jessica! ÄP kommer gå fint. Klarade jag det såpass bra så klarar alla det! Håller tummarna att era drömmar slår in!

mrsjones sa...

Ja illamående!! Fick symptom fyra dar efter ÄL nu, så det är aldrig för tidigt;) Håller tummarna!! kram