torsdag 19 juni 2008

utmanad!

Hur mysigt det än var i morse att efter rostmackan känna den valsa mellan halsmandlarna och magsäcken så har det lämnat sina spår. Jag är helt överfärdig nu. Så slut. Men jag funkar ändå på ett batterierna-håller-på-att-ta-slut-sätt. Som när mobilen börjar pipa ungefär. Jag piper nu. Fast eftersom det är en dag före dagen idag så går det an känner jag. Vi är inte många kvar här, väldigt korta halvdagar blir det ibland dagarna innan dagarna så jag har inte heller jättelångt kvar.
Hursomhelst, eftersom jag är trött (men glad) och därför inte orkar göra så mycket ur jobbsynpunkt, mer än att ha kontorstid ifall någon skulle ha vägarna förbi (tro inte), ska jag anta en utmaning jag fått av Kaki.

Fem saker på min "to-do-lista" för morgondagen:
1. Göra midsommarlunch till mig och Marcus, som äntligen kommer hem!!!
2. Ta ett förhoppningsvis sista CB-test (som såklart måste vara positivt) tillsammans med Marcus.
3. Göra midsommarmiddag till mig och Marcus (har längtat så efter att få göra mat till oss två!)
4. Titta på film (Planet terror eller Du levande)
5. Oddsa på match

Fem dåliga egenskaper:
1. Lat
2. Rädd (på gott och på ont, det ger ju en rätt skön kick åt fantasin, som visserligen inte alltid behöver vara så livlig...)
3. Orolig
4. Skeptisk
5. Slarvig (vad gäller vissa saker, som att hålla ordning på mina kläder och skor. Ni skulle bara veta hur det ser ut i hemmet nu när klädpolisen varit borta :-D)

Fem platser där jag bott:
1. Hofors
2. Gävle
3. London
4. Norrköping
5. -

Fem jobb som jag haft:
1. Servitris
2. Skötare på ett korttidsboende
3. Skötare på ett äldreboende
4. Teaterlärare
5. Verksamhetsansvarig, kulturarrangör eller allt i allo på KK.

Utmanar: madde, smultron, ingy, marresmamma och mrsjones

8 kommentarer:

Anonym sa...

Även om jag inte är utmanad, så antar jag den ändå. :)

Fem saker på min "to-do-lista" för morgondagen:
1. Träna.
2. Stretcha.
3. Promenera bort till midsommarfirandet.
4. Äta midsommarmiddag med min Kärlek.
5. Ligga hemma och läsa.

Fem dåliga egenskaper:
1. Orolig.
2. Obstinat.
3. Slarvig.
4. Har allt för stort kontrollbehov ibland.
5. Allt för ivrig.

Fem platser där jag bott:
1. Masthugget.
2. Biskopsgården.
3. Nyköping.
4. Gamlestan.
5. Partille.

Fem jobb som jag haft:
1. Bagare.
2. Lagerarbetare.
3. Glassförsäljare på Liseberg.
4. Elev och lärarassistent.
5. Brevbärare.

smultron sa...

Jag har antagit utmaningen och
önskar dig en riktigt trevlig midsommar!

Madde (maddepladder) sa...

Tackar, tackar, min svar kommer här!

http://maddepladder.blogspot.com/2008/06/utmaning.html

mrsjones sa...

Hej vännen! n uär det snart dags för läkarbesöket på reproduktion igen! Tack för utmaningen;) Precis vad jag behövde göra med den halvtimman idag. KRAM och hoppas du å M får en mysig helg ihop! (hur kan den annar blir efter de lyckligaste nyhterna;)

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt trevlig midsommar. Vad härligt för dig att Marcus äntligen kommer hem så att ni kan vara gravida tillsammans.
Kram

ingy sa...

Åh, se Planet Terror! Sjukt bra!

Spännande! :) Ska skriva direkt. :)

Glad Midsommar!

Alice Mae sa...

Ha en underbar midsommar!

Anonym sa...

SKOJAR DU?!? Har du bott i HOFORS?! Jag bor ju där. Visste iof om att jag inte är ensam (vi är nu 10 200 st själar kvar)!! Hoppas din midsommar varit bra. Sköt om Mini och dig själv. Ja, och Marcus åxo. Ha det bäst!
//Hillbergskan