onsdag 25 juni 2008

en bön för liten Lily

Jag ber just nu bön efter bön för vackra lilla Lily som ska opereras för en skada på hjärtat som precis har upptäckts.
Lily är två månader och efterlängtad dotter till en nätvän och olyckssyster.
Det känns så fruktansvärt fel och helt obegripligt att min vän ska behöva genomgå detta efter att först ha förlorat två barn och sedan efter en tuff graviditet äntligen få möta sina tvillingtjejer och all den lycka de har fört med sig för att bara två månader senare drabbas av nästa prövning. Jag förstår inte, kan inte acceptera.
Det är nog nu! Hör du det, du som styr?!

Små fötter, alla mina varmaste tankar, all styrka och allt mod till dig och din familj.
Lily är en kämpe och hon bara ska klara sig igenom det här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

håller verkligen, verkligen med dig

Anonym sa...

Idag var jag i kyrkan för att tända ett ljus för en kvinna som allt för hastigt gått bort. Det fanns en bönebok på ett bord bredvid. Rätt vad det var fanns ni i mina tankar. Kanske skulle man tända ett ljus och skriva en bön?

Näej var töntigt tänkte jag då..men sedan tänkte jag om, vad är det för töntigt med att be en bön om att det ska gå bra? Så jag skrev en bön, där jag önskade att ni ska få träffa er bebis, vid utsatt tid och att allt ska gå bra.

Så.. nu vet ni, att någonstans i sverige brinner det just nu ett ljus för er, för era barn som kommit och lämnat er allt för tidigt och för det barnet som komma skall.

Lily ska jag bära med mig i mina tankar idag.

All lycka till er.

Mvh Karin

mrsjones sa...

Tar mig ett snack med han där uppe ikväll! Instämmer i din bön och tänker på små fötter och Lily idag!!Så förjodlat orättvist efter allt elände..