tisdag 17 juni 2008

viftar med finska flaggan

Det kom direkt! Starkt och fint var (är) det. Blått kors mot vit (nåja lite ljusblå) bakgrund. Finns inget vackrare. Plusset på pinnen säger mig att -Jag är positiv! Heja heja heja! Mini har fastnat. Nu betyder det faktiskt det och inget annat.
Livet är underbart skrev min mamma i ett sms när jag hade skickat ett och berättat för henne. Javisst är det det! Idag är livet fullständigt fenomenalt! Jag vann. Gick hem med segern. Ingenting kan stoppa mig! Inte idag. Vi har lång väg att gå liten Mini och jag, finns inga garantier, det vet vi, men idag sitter h*n fast och jag är världens lyckligaste!
Har såklart tjuvat lite i några dagar, men inte riktigt vågat tro. Eller alls faktiskt. Varit livrädd att det är nåt hormon som spökar och har sig, så vi (Marcus har motvilligt vetat om att jag inte kunnat låta bli testen i skåpet) ville vänta och kolla på riktigt-riktigt idag då det ju är den riktiga testdagen. Och idag den 17:e juni 2008 testade jag starkt plus och vågar äntligen tro på det!!!

Tack alla ni underbara för allt stöd, alla tummar och lyckönskningar. Det var det som avgjorde. Tror ingen Mini har varit så påhejad som våran.

100 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaaaa!!!!GRATTIS!!!!!

finnjonna sa...

TAck Mona!!! Jag är i upplösningstillstånd, så glad är jag :-) :-) :-)

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
Jag blev så glad att tårarna sprutar för er skull!!
Nu kan jag äntligen släppa taget om tummarna så att dom får lite blod igen!!!
Lycka till nu!!!
Kramar Emelie

Anonym sa...

Åh vad roligt vännen, tjohooo :)
Gråter glädjetårar för er skull. Nu ska Dante och Liten få ett syskon. Kramar i massor

Anonym sa...

Jippi! Grattis!
Åh så härligt för er!

Anonym sa...

Men GRATTIS:):):):) Oh vad roligt såå glad för eran skull, vilket fint plus:) Kram Fina

Anonym sa...

Åhhhhh, vad härligt!
Grattis, grattis!!
Nu ska vi fasiken hålla tummarna i nio månader!!!
Kram
Freja

30-nånting sa...

Nu sitter jag här med tårar i ögonen. Så himla härligt. Heja Mini!!!

Anonym sa...

GRATTIS!! så sanslöst härligt underbart och alldeles överväldigande fantastiskt.

Anonym sa...

Stort grattis!!!

Anonym sa...

TJOHO!!!!!!!!!!!!
Grattis vännen - så glad för Er skull och får en tår i ögat!!!
Allra allra bästa lycka till nu :-D
Kram

Anonym sa...

Här sitter jag som inte alls känner dig och har tårar i ögonen av lycka. GRATTIS JONNA!!!!

Fertilitetsturist sa...

Äntligen äntligen äntligen!!! HURRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maggan sa...

JAAAAAAAA! Där satt den...eller nåt ;)

Fortsätter att hålla mina blåa tummar hela vägen in i mål!!

Miljoner kramar till er!
magganhm

Anonym sa...

Grattis!!!

Helena sa...

Fantastiskt!!!!!! Rörd till tårar här :-) Såååå glad för er skull!!!

Anonym sa...

Grattis!! Hurra för er!
Det + var ni så värda så!!
kram Meryl

Anonym sa...

Grattis så himskans mycket. Det har hållits många tummar och tår för er! Många kramar till er!!

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

Många kramar Birgitta

Anonym sa...

Fantastiskt! Vad roligt! Stort grattis och all lycka på vägen nu. Det bara måste går bra. Kram MOE

nylsa sa...

GRATTIS GRATTIS! underbart.

Anonym sa...

Ååhh...va glad jag blir. Här sitter jag med tårar i ögonen och ler jättefånigt över att du Jonna, som jag aldrig träffat, äntligen är gravid. Visst är livet alldeles underbart!!! Grattis!!!

Anonym sa...

Åh, fan vad kul, sååå glad för er skull! Det var väl värt det, all ångest över ÄP utan narkos och så, visst var det?

Anonym sa...

Åh, underbara nyhet! Grattis grattis grattis grattis!

Nads sa...

SÅ UNDERBART!
Det kändes ändå som du innerst inne visste....eller hur?! :-)

Anonym sa...

Jaaa!

Grattis!

Anonym sa...

Jag sällar mig till gratulanternas skara. Jag hoppas verkligen att Mini är här för att stanna, växa till sig och så småningom komma till världen. All lycka och välgång till er!

Anonym sa...

Så underbart härligt, kan inte låta bli att stortjuta av glädje för er skull, nu önskar jag er en ljuvlig sommar i väntans tecken.
Kramar till er tre

Anonym sa...

Helt underbart! Go Jonna!

Anonym sa...

STORT GRATTIS!
Nu kom tårarna! Fasiken vad glad jag är för eran skull!
Kraaaaam!!

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAAAA Grattis! Som jag hoppats idag hela dagen!!! KRAMAR

Anonym sa...

Så underbart! Grattis!

Anonym sa...

Och tror apselut inte att många varit så efterlängtade!!

Hurra och Grattis!!!!!!!

Anonym sa...

Jaaaa, GRATTIS!!!! Så himla glad jag är för er skull:) KRAM

Anonym sa...

underbara nyheter! kommer att fortsätta hålla tummarna för er trio. som sagt. eran mini har mer fans än någon annan.

Anonym sa...

Det var den finaste finska flagga jag sett. GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Elin i Björken sa...

Ååå grattis! En glädjetår på jobbet innan dags att åka hem.

Kram till er alla!

Anonym sa...

Tjohoo!! Yippie va roligt! :D Stooort grattis! :)

Anna sa...

Yes!!!

Jag spottar i näven och flyttar fram er spelpjäs, den av guld. Ni slog en sexa, så det blir en bra bit.

Idag leder ni, du, M och Mini. Ett stort försprång.

Jättegrattis!

Anonym sa...

Grattis, vad harligt! Nu ska du se att det gar bra den har gangen! Kram

Anonym sa...

fantastiskt, underbart stort grattis.

Ny trollbunden läsare av era bloggar, din o Marcus.

Anonym sa...

Underbart!!! Grattis!!
/Trassel

Anonym sa...

Grattis grattis grattis. Jag är så obeskrivligt glad för er skull. Hå¨ller tummeran.
Må¨nga grattiskramar
AJ

Louise´s Spis sa...

Det är tokpositivt!!!!!!!!!! Wiiiieeeeeeeeeeee!!!!!!
Så underbart att Gratta dig om och om igen!
"Mini" är full med finsk sisu - precis som du!

Massa GRATTIS o Kramar!

Anonym sa...

Hej!

Känner inte dig men halkade in i din blogg precis när Mini blev inplanterad, och vill bara säja jättestort GRATTIS!! Vad underbart!

Hälsn
Kristina

Anonym sa...

Ett jätte GRATTIS från

Gittan,Vilbergen

Anonym sa...

Å grattis i massor, så himla glad för er skull massor, masor med kramar :-) önskar att jag får göra er sällskap till hösten bland plussarna :-)

Anonym sa...

Stort grattis! Vad roligt för er!
/Helene

Maria sa...

Jättegrattis!!

Linda sa...

JAAAA!! Hurra! Jättegrattis vännen! :) Varm kram, Linda (cachet)

Anonym sa...

Hjärtliga gratulationer!!!!!!!!!!!

mrsjones sa...

GRATTIS!!!!!!! Så glad så jag skriker! Världens mest efterlängtade lilla mini har två egna små skyddsänglar! Stor kram!

finnjonna sa...

Tack tack tusen tack alla! Jag är helt färdig. Nog var det lite väntat eller förhoppat så in i bövelen åtminstone, men inte förrän nu känns det att det är på riktigt och jag är så glad! Tack igen!

Linuxtjej sa...

Fantastiskt! Underbart! Jag blev tårögd och superglad för eran skull. Så som ni kämpat. Ni är värda detta nu. Grattis!

Anonym sa...

Jag hittade hit till din lilla blogg precis innan jag skulle stänga av datorn för kvällen igår. Jag fastnade totalt och plöjde igenom inlägg efter inlägg med tårarna forsande nerför kinderna. Livet är inte rättvist och din blogg ger verkligen perspektiv på livet. Blev så lycklig när jag läste om lilla Mini som kämpar i magen, och ville därför kika in idag för att se hur det gått. Åhhh vad glad jag blev när jag läste ditt senaste inlägg! Underbart!!! Ett stort Grattis till er och många stora och varma lyckokramar!

Anonym sa...

Vad underbart! Grattis!!

Anonym sa...

Halkar in här och vill förstås instämma i grattiskören. Vilket solklart, finfint plus! HURRA!!

Anonym sa...

Grattis!! *glad* är jag, vad är då inte ni!! Fira med nåt gott:-))

kramar Monica

Anonym sa...

Åh, vilket roligt besked!
Heja er!

Anonym sa...

Herregud vad glad jag blev när jag såg ditt inlägg!!!
Tittade upp mot huset där du bor nu när jag kom hem och tänkte att där sitter en toklycklig Jonna.

Jag hoppas att jag får blir medlem i gravidgänget nästa månad.

En stor och varm kram till dig, Marcus och Mini.

Anonym sa...

Måste bara också få säga Grattis! Skulle också vilja säga stort tack för din blog som har varit ett stöd för mig. Jag har följt den noga sedan jag upptäckte den när jag och min sambo skulle genomgå samma behandlig samtidigt med er. Kändes lite märkligt och nervöst att läsa vad du gick igenom, samtidigt som det ju i princip var en spegling av vad vi gjorde (start IVF nästan samtidigt och ET samma helg och har också precis fått positivt besked :).
Lycka nu till och sköt om dig och Mini!

Anonym sa...

<3 <3 <3 GRATTIS!!! <3 <3 <3
Så underbart! Tänk att ett blått plus kan vara så vackert.
Se till att fira nuet ordentligt!
Önskar er all lycka i fortsättningen också.

Anonym sa...

Ååååååh vad underbart!
Stort grattis!!

Anonym sa...

Skrev till Marcus och måste skriva till dig. Är så lycklig för er skull! Och lycka för det barn som kommer till sådana kärleksfulla människor som ni. Det är så vackert, så stort, så rättvist. Fortsätter att hålla min tumme hårt och skickar positiva och omtänksamma tankar. Lycka till och grattiskram!

Anonym sa...

Grattis Jonnalainen!
Positivt på alla tänkbara sätt, ser fram mot en vilt bloggande Jonna.

Anonym sa...

GRATTIS !!!!!!

Anonym sa...

grattis, vad underbart!

Anonym sa...

Vilket underbart plus!!
Stort, stort grattis till er båda!

Mia sa...

Jag är så glad för er skull! Grattis och lycka till!

Anonym sa...

ÅÅÅÅH! Grattis finaste Jonna!

In waiting sa...

Åh, ja, ja, jaaaaa! Grattis, grattis och grattis!
*JÄTTEKRAMAR*

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Världens största GRATTIS!!!!

(Om du vill ha min IVF-tröja kan jag skicka den till dig. Men det kan vi ta en annan dag.)

Lucia sa...

Underbart! Ett stort grattis och lycka till med det lilla miraklet!!!
Kram

KaKi sa...

Holy crap vad många grattis!

Det har du förtjänat!!

Frida sa...

Grattis!!!

Anonym sa...

Grattis i tusen, miljonfalt!!!
Har varit in varje dag, hoppats så för eran skull.
Känner er inte alls, men genom din och M's bloggar får man en "vänkänsla"....
Mini har hittat hem, precis som i boken jag läser var kväll för mina barn!
Underbart!
Håller vidare alla tår och tummar för att Minis boende blir precis så långvarigt som sig behövs!

Lyckokramar via kosmos från Malmö!

Anonym sa...

http://majsanna.blogg.se/2008/june/ett-stort-grattis.html

Theannapanna sa...

Grattis till er båda!!! Nu blir det en 09'a hos er :-) Sååå skoj!!
Ser fram emot att få följa din graviditet här...
Kramar i mängder från Anna (AoM med lilla Daniel)

meningsfull sa...

Härligt stort stort grattis! ONNEA :-)

LolitaRegina sa...

tänk att man kan bli gråtfärdigt lycklig över ett vackert par som man inte ens känner.. varmt grattis till er båda! det blåa plusset har väl aldrig varit finare!

Anonym sa...

jag är inte först direkt men

G R A T T I S !!!!!

Jag VISSTE det!!!!!!

så himla kul!

Hejar som f-n på dig, Marcus och Mini

Anonym sa...

GRATTIS! Så fantastiskt kul för er båda! :D

Anonym sa...

Äntligen äntligen! Grattis gumman!

Sabina sa...

Hjärtligt Grattis.
Så glad för er skull.

Heja Mini, Heja Er! :)

IJ sa...

Grattis!!!
Lyckönskningar!

Johanna sa...

Grattiskramar ända upp till stjärnorna! Du har skrivit en så fantastiskt fin blogg, har fastnat totalt för den och tyckte att det var lite typiskt att det var just klockan tre idag som jag skulle träffa mina kompisar ... Idag är paradiset ert.

Kramar från Labolina

Anonym sa...

Tjohoo! Är så glad för er skull...
Håller tummarna att det skall gå ända i mål denna gång. skickar en massa uppmuntrande tapperhetskramar för du har ju skrivit och berättat om innan om vad som väntar dig med sängläge och så. Många grattiskramar från mig

Anonym sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

Har varit ifrån datorn och undrat så! Underbara nyheter!!! GRATTIS!!!

Anonym sa...

Åh!! Jag blir så lycklig för er skull att jag gråter! Nu är det äntligen er tur! Grattis, grattis, grattis till er allihopa! *kramar*

Anonym sa...

tjohoo grattis grattis! tårarna bara rinner, detta är ju helt underbara nyheter!

Anonym sa...

Och nu har jag viftat lite med italienska flaggan. =)
Sov gott, Jonna och Mini.

Madde (maddepladder) sa...

Aaaaaaaaaa!!!!! Jag har inte ens läst inlägget än men jag ser klart och tydligt ett stort PLUS, Weeehoooo!

GRATTIS!!!

Kram!

/Madde

Seeker sa...

Å va underbart, GRATTIS!!!

Anonym sa...

Grattis grattis

Ååhh va roligt! Nu håller jag tummarna hela tiden som är kvar!

Kram

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!

Helt underbart!!! Jag blir helt tårögd...och jag har aldrig ens träffat dig eller M. Men är så fruktansvärt glad för eran skull.

Ut o fira nu med nån underbar middag och syndigt god efterrätt;-).

Massor av kramar
//Manuella

Anonym sa...

Grattis grattis grattis!
Som jag har väntat! Jag har ta mig tusan bitit på naglarna varje dag jag läst din blogg på sistone. Jag fortsätter hålla tummarna genom hela graviditeten!

Nilwa sa...

Jaaaa äntligen....grattis i tusen...Nu kommer mini växa till en storis istället...och komma ut med ett skrik till sin mamma o pappa. grattis igen o kram

Emmama sa...

Ännu en med tårar i ögonen!!!

Anonym sa...

Shit - va stort! GRATTIS!!!

Kom igen nu Mini:-)

Anonym sa...

Grattis! Har ni kollat med läkarna om du bör ta blodförtunnande medicin. Har hört att det kan förhindra både prematur och missfall.