måndag 23 juni 2008

s-märke, come to mama!

Marcus pratar med Sverige och jag sultar på s-märken. Äntligen! Hela helgen har jag suktat och nu äntligen idag var det så dags. 18 stycken har jag sammanlagt köpt.
Bästa sättet att avnjuta ett s-märke är att stoppa hela på tungan som ju, iaf min, är rätt våt vid det laget och försiktigt börja smaska. Det kan kännas lite hårt och grovt först men efter ett tag mjuknar märket och och sältan släpper och man får smaka med alla av tungans smakkörtlar. Fortsätt sedan genom att börja tugga mjukt och riktigt suga ut det gottaste. Vill man som jag mest åt smaken men inte få så ont i magen (ett tips från käre M) kan man efter en stunds sultande spotta ut resterna. Spottkopp är bra att ha anars blir det lätt äckligt. Blir det väl med kopp också i och för sig så se gärna till att vara själv under denna orgie.

7 kommentarer:

annicapannika sa...

Du vet verkligen hur man njuter av ett super S!!

Nads sa...

He he he! Nog är du gravid alltid!
Tänk bara på livsmedelsverkets rekommendationer ang: saltlakrits. Tycker du ska ransonera till 5 märken / dag. Då räcker de i ung. 3,5 dygn.

Anonym sa...

S-märken, som jag f ö upptäckt ganska nyligen, är helt klart beroendeframkallande även om man inte är gravid!

Anonym sa...

Jonna. Vill bara skicka dig en varm hälsning. Är lycklig för er och önskar er och mini allt fint och vackert i livet som kommer.
Vi ska precis börja med första IVF efter två långa år av längtan. Hoppet är kantstött men finns ändå där. En dag ska vi sitta med våra små i famnen. En dag ska vi det, för att det är det enda rättvisa.

Anonym sa...

Jonna. Vill bara skicka dig en varm hälsning. Är lycklig för er och önskar er och mini allt fint och vackert i livet som kommer.
Vi ska precis börja med första IVF efter två långa år av längtan. Hoppet är kantstött men finns ändå där. En dag ska vi sitta med våra små i famnen. En dag ska vi det, för att det är det enda rättvisa.

Elin i Björken sa...

Tips för att inte få så mycket sår i gommen av saltlakritsen: Skölj med mjölk!

Saltlakrits och mjölk är supergott!

Anneli sa...

Mmmm själv är jag sjukt glad i Turkisk peppar nu!! Mums!!