tisdag 24 juni 2008

positivt tänkande

Magen är lite löjligt stor redan. Känns ju inte klokt egentligen att behöva köpa nya brallor när en Mini i magen är stor som ett knappnålshuvud, men så är det. Har ju säkert fortfarande lite övermogna äggstockar sedan behandlingen så de gamla är bara att packa ner. Dessa nya byxor, är ett par supersköna lösa med muddar nertill och en bred resåraktig linning. Perfekt för när magen börjar växa ytterligare. Det positiva i tänkandet är att jag köpte storlek medium! De sitter helt ok redan nu även om small gott och väl hade räckt men framförallt ska de vara till när jag goes fatto och som jag längtar dit. Ja, jag ska inte sikta på att svulla på mig hejdlöst med överkilon men klart jag kommer växa. Framförallt framtill och då ska det jag har på mig sitta skönt! Snart ska jag hämta upp mina gamla mammakläder också. Kan ju inte bara ha på mig mysbrallor och i lådan nere i källaren finns två par riktigt snygga jeans. Känns lite läskigt att ta upp kläderna som jag i två omgångar har fått bära ner i förtid, men nu ska jag tänka positivt och det betyder att kläderna ska upp och ur och in i skåpet och där ska de sedan stanna!

Tror förresten att jag måste sluta med mina älskade s-märken för ett tag. Tungan och gommen är helt sönderfrätta av mitt frenetiska sugande och inget smakar någonting alls just nu. Lite trist, då jag likt Pavlovs hundar fortfarande reagerar med ett dreglande så fort jag bara hör ett ord på den bokstaven...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ååhh, "salta S" som vi kallar dem. Fasen va gott, visste inte att de fanns fortfarande. I mellanstadiet sprang vi alltid till kiosken efter skolan och köpte några såna för 1 krona styck, trots att vi inte fick.
Lycka till med kläderna!

finnjonna sa...

daniel: Det kostar 1 krona fortfarande och finns på rätt många kiosker runt om i Norrköping. Alldeles för lätta att få tag i med andra ord :-)

Anonym sa...

Tjabba! I stället för dom SSSSvarta SSSS-Märkena kan du äta dom lika goda bruna med salmiak-smak. Sssssmakar uuutmärkt sörru;) Nya byxor;) Mmm, kommer nog att behövas några flera hoppas jag! Ta hand om dig och Mini nu.
//Hillbergskan

Elin i Björken sa...

Det finns de som inte lyssnar på mina råd om att skölja med mjölk, hör jag! ;o)

Men klokt att inte överkonsumera. Det som fräter i munnen fräter i matvägarna också.

Du hör vad överbeskyddande jag är...

Anonym sa...

Nu när du snart skall inta ryggläge så tänkte jag tipsa om lite finska program man kan hitta på nätet:http://www.nelonen.fi/nettitv/
Du kanske redan känner till detta men om inte så... Gå in under "valitse sarja" och där finns Äidit ja tyttäret, makeoverprogram där mödrar och döttrar stylar om varandra. Inno och Huvila ja huussi är inredningsprogram och så finns det lite annat smått och gott.
Helt OT men kunde inte låta bli:)