torsdag 25 september 2008

dag trettiotvå -till BM

Känns bra idag. Säger vi. Känns åtminstone inte så tungt. Vilket ju ÄR bra, så nog är det en bra dag trots allt idag. Magen har varit relativt lugn, ur sammandragningssynpunkt, förutom när färdtjänst kommer på tal eller jag blir stressad. Så inget snack om det förstnämnda och jag tar det lugnt i min egen lilla takt vad gäller allt annat.
Fick mina beställda kuddar igår och vad sköna de är. Superbra för min nacke och mina axlar, men... de luktar så förbaskat... nytt. Kan inte ligga länge alls förrän jag blir yr av stanken. Marcus tycker det inte är så farligt alls, men tänk om det är just det, farligt? Vill ju inte ligga och goa huvet i massa giftiga kemikalier hur skönt det än känns för nacken. Får ta och läsa lite i bipacksedeln helt enkelt innan jag fortsätter goandet.

Ska till min barnmorska idag. Åker vanlig taxi. Min smekmånad med *piiiip*tjänsten tog slut innan den hann börja. Katastrof att gå så långt som att kalla det en tjänst. Inte undra på att man fick det så lätt när man nu inte kan använda det alls. Ja ja, tur man har en man som har en extra trehundring i plånboken, just nu i alla fall.

Bra kämpat förresten med vår insamling. Vi har som sagt en bit kvar, men leder topplistan! Jippieee för finnjonna med vänner!
Och ska man nån gång bry sig om topplistor så är det väl nu.
10 000 kr är målet och det kanske är lite högt satt, men de borde finnas ett antal tusentals som enligt diverse räkneverk besöker sidan så mobiler, ännu inte använda, torde det finnas gott om att skicka sms ifrån :-)


Alltså, sms:a LÄKARE 210 till nr 72990 och du skänker 50 kr till läkare utan gränser.


Ikväll har jag åter sålt TV-tid (ÖIS spelar), den här gången till priset av två sms!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Har all förståelse för att du blir stressad av tanken på färdtjänst. Det är du definitivt inte ensam om att bli. Det är en massa stress och trassel för att få sina behov uppfyllda för att kunna åka.

Det finns de inom färdtjänsten som är vettiga, men enligt min erfarenhet är de inte så många.

I min kommun kan man beställa ensamåkning (dvs ingen samåkning) och vilken typ av bil man behöver.
Kanske något att kolla om det kan gå för dig? Glöm inte att vifta med
läkarintyg för chauffören, där dina behov är specificerade. Då slipper man diskussioner (mindre stress).

Eller njut av Marcus generositet...(det är du värd)

/Envis

Anonym sa...

Borde du inte få åka sjukresa, alltså inte färdtjänst (förlåt!!!) utan sjukresa via Beställningscentralen? Så fungerar det här i Skåne i a f om man inte kan ta sig till sina sjukhusbesök på annat sätt. Kolla gärna!

Anonym sa...

Vännen, kan inte din bm göra hembesök istället?
Som du kanske kommer ihåg så gjorde min det under de kritiska veckorna dvs. från instättandet av cerklaget till v.32+ Sedan ansågs det som jag kommit så långt att jag kunde klara av att ta mig till bm.
Det skadar väl inte att fråga i alla fall? *tipsar*
Kramar

Anonym sa...

Har ni ingen balkong som ni kan lägga ut kuddarna på över natten, så att dom blir ordentligt vädrade och lukten förhoppningsvis försvinner.
Synd att färdtjänsten inte blev vad den borde vara.
Hittade sidan
http://www.lio.se/templates/page.aspx?id=3801
vet inte vad det innebär eller om det är samma sak som du redan har haft. Men jag hoppas du hittar ett billigare och bättre alternativ än att betala taxi själv.

Anonym sa...

*viftar med flaggor och pom-poms*

Bry dig inte om mig, jag leker bara hejaklack. Du verkade vara i behov av lite uppmuntran. Nu har jag SMS:at, så du kan väl vifta med en liten pom-pom till mig? KRAM på dig!

Anonym sa...

Hej!
Så trist att färdtjänsten inte är den tjänst man hade önskat att den var.. =(
Nu har jag oxå sms:at och är med i din insamling, bra idé! =)

Lugnande & peppande kram från
Meryl

Anonym sa...

Åker färdtjänst varje vardag sedan tio år tillbaka. Oh my God! Har även sjukresor och det är inte bättre. Gråter minst en gång i veckan, är högutbildad och verbal, men blir behandlad som en kolli av div män med en syn på kvinnor och handikapp som var gångbar på medeltiden. Och till alla er chaufförer som är bra, och ni är många - tack. Till er andra - ni gör mitt liv till ett helvete.

u

Jessica sa...

De ÄR inte farliga, kuddarna. Djupa andetag. Fråga om något lugnande om du inte har fått det redan.