Snart är det dags att officiellt bli ännu ett år äldre. Kanske händer det på den dagen inget speciellt, men under gångna året har garanterat fårorna blivit fler och huden slappare.
Så egentligen det här med presenter, vadå, man får ju något hela tiden. Rynkor och mer hud som inte vill hitta hem längre.
Det är inte bara jag som vandrar mot födelsedag i och med att sommaren närmar sig, har en karl som ska firas (han blir hela 40 stycken långa år som bara verkar bli kortare) och en vän som alltid kommer vara lite yngre än jag.
Hursom, till dessa ska jag hitta något passande, roligt kanske. Vi som är så här gamla har ju redan allt vi behöver, så då gäller det att hitta det andra. Som vi inte behöver men som kan vara kul ändå. Bra då med lite hjälp, lite presenttips...
Visar inlägg med etikett annons. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett annons. Visa alla inlägg
tisdag 17 april 2012
tisdag 10 april 2012
mot Venedig
Vi har nu bokat även hotell i vackra Venedig dit vi ska för en liten mini bröllopsresa imorgon. Känns mycket välbehövligt för att uttrycka det milt men frågetecknen har varit flera, fast nu är allt betalt och klart så det enda som återstår är packning.
Vad packa?
Tre dagar. Hmmm.
Dator?
Inte egentligen, men jag vet ändå inte.
Jag gör ju allt med min dator.
Beställer kläder, böcker, filmer, har koll på världen, vädret och vänner. Och nu senast ser jag till att inte drunkna i damm tack vare möjligheten att beställa dammsugarpåsar samma väg.
Det har varit ett gissel för mig, det här med påsarna. Hade bara så många kvar när vi kom till Stockholm och sparade verkligen och kunde verkligen inte förmå mitt söta huvud att komma på var köpa fler nu är stan är ny och onoff (där jag tidigare handlade allt) är nedlagt.
Kom då på att hallååå -nätet. Och jupp, där finns allt! Nu har jag ett gäng hemma igen och måste hitta på andra anledningar för att inte städa, he he.
Måste också tipsa om doftpärlor som sprider fantastiska aromer när man suger runt. Ett tips är om man har en lukt man vill bli av med (typ när Mimmi lade en blöt bajs på håriga mattan och lukten inte ville försvinna trots ett ihärdigt skurande med diverse medel) kan man gnugga doftbollar på det attackerade området. Eller varför inte stoppa några i soffkuddarna för en länge ihållande härlig doft.
Nä nu ska jag fundera på packningen igen.
Data?
Vad packa?
Tre dagar. Hmmm.
Dator?
Inte egentligen, men jag vet ändå inte.
Jag gör ju allt med min dator.
Beställer kläder, böcker, filmer, har koll på världen, vädret och vänner. Och nu senast ser jag till att inte drunkna i damm tack vare möjligheten att beställa dammsugarpåsar samma väg.
Det har varit ett gissel för mig, det här med påsarna. Hade bara så många kvar när vi kom till Stockholm och sparade verkligen och kunde verkligen inte förmå mitt söta huvud att komma på var köpa fler nu är stan är ny och onoff (där jag tidigare handlade allt) är nedlagt.
Kom då på att hallååå -nätet. Och jupp, där finns allt! Nu har jag ett gäng hemma igen och måste hitta på andra anledningar för att inte städa, he he.
Måste också tipsa om doftpärlor som sprider fantastiska aromer när man suger runt. Ett tips är om man har en lukt man vill bli av med (typ när Mimmi lade en blöt bajs på håriga mattan och lukten inte ville försvinna trots ett ihärdigt skurande med diverse medel) kan man gnugga doftbollar på det attackerade området. Eller varför inte stoppa några i soffkuddarna för en länge ihållande härlig doft.
Nä nu ska jag fundera på packningen igen.
Data?
måndag 19 december 2011
annons: Casino
Vet inte om jag plötsligt anses som en spelare av rang efter att ha avslöjat mina Vegasdrömmar i en annons för inte så länge sen eller om jag bara inte får andra uppdrag eftersom jag inte lyckats koppla upp mig på analytics och allt vad det är.
Det var faktiskt länge sen jag spelade nu, kan bero på att det var länge sen jag var ute på ett ställe som har black jack eller roulettebord. Spelar gärna på matcher på nätet men just Casinospel har det inte blivit mycket av.
Inget av.
Någon gång ska jag väl testa det också och då kanske jag ramlar in på svenskkasinoguide.com
Jag är lite gammalmodig av mig och anser en hel del av casinotjusningen ligga just i att man piffar till sig och tar sig till ett ställe där man hoppar upp (om man är kort som jag måste man hoppa) och sätter sig på en stol och halvhänger sen där i en mystisk pose medan korten delas ut. Mystisk bara för att man anstränger sig så hårt för att inte ramla ner från de nya höjderna, samtidigt som man vaktar sin öl och försöker dölja sina erhållna kort.
Jäklars. Blir spelsugen av att skriva om det.
Tur det är jul. Allt i handeln handlar ju just nu om att satsa pengar och hoppas man får något tillbaka.
He he.
Det var faktiskt länge sen jag spelade nu, kan bero på att det var länge sen jag var ute på ett ställe som har black jack eller roulettebord. Spelar gärna på matcher på nätet men just Casinospel har det inte blivit mycket av.
Inget av.
Någon gång ska jag väl testa det också och då kanske jag ramlar in på svenskkasinoguide.com
Jag är lite gammalmodig av mig och anser en hel del av casinotjusningen ligga just i att man piffar till sig och tar sig till ett ställe där man hoppar upp (om man är kort som jag måste man hoppa) och sätter sig på en stol och halvhänger sen där i en mystisk pose medan korten delas ut. Mystisk bara för att man anstränger sig så hårt för att inte ramla ner från de nya höjderna, samtidigt som man vaktar sin öl och försöker dölja sina erhållna kort.
Jäklars. Blir spelsugen av att skriva om det.
Tur det är jul. Allt i handeln handlar ju just nu om att satsa pengar och hoppas man får något tillbaka.
He he.
onsdag 14 december 2011
casinospel -en annons
Jag gillar spel.
Att spela. Gärna om pengar, fast bara lite pengar och jag ser alltid till att ha en maxgräns som jag inte går över, hur kul det än är. För kul är det!
Tycker jag.
Jag är medlem på lite olika spelsajter på nätet och brukar oddsa när det är dags för intressanta matcher eller när hemfriden kräver att fotboll går på TV timmar i sträck och jag inte tycker det är värst kul om inte en krona eller två ligger i potten. 3-3 är ett ständigt tips och mitt absoluta favoritodds. Kör på det jämt.
Sen är jag tokförtjust och ytterst fascinerad i Las Vegas. I neonskyltar, glitter och fontäner. På överdådet, på plasten, fejket. En dröm är att åka över dit, gå på casino och spela black jack och roulette. Likt någon typ av James Bond skulle jag självsäkert satsa allt på rött. Eller svart. Även om jag är osäker på om James Bond så ofta besökt just Vegas...
Nåväl.
Dit åker hursomhelst jag gärna, kanske inte blir så mycket bordsspel med tanke på min maxgräns som senaste åren legat strikt på en hundring. Fast det finns ju å andra sidan lite enarmade banditer att dra i armen för mindre peng och hoppas på mer.
Klirr irr irr irr liksom.
Att spela. Gärna om pengar, fast bara lite pengar och jag ser alltid till att ha en maxgräns som jag inte går över, hur kul det än är. För kul är det!
Tycker jag.
Jag är medlem på lite olika spelsajter på nätet och brukar oddsa när det är dags för intressanta matcher eller när hemfriden kräver att fotboll går på TV timmar i sträck och jag inte tycker det är värst kul om inte en krona eller två ligger i potten. 3-3 är ett ständigt tips och mitt absoluta favoritodds. Kör på det jämt.
Sen är jag tokförtjust och ytterst fascinerad i Las Vegas. I neonskyltar, glitter och fontäner. På överdådet, på plasten, fejket. En dröm är att åka över dit, gå på casino och spela black jack och roulette. Likt någon typ av James Bond skulle jag självsäkert satsa allt på rött. Eller svart. Även om jag är osäker på om James Bond så ofta besökt just Vegas...
Nåväl.
Dit åker hursomhelst jag gärna, kanske inte blir så mycket bordsspel med tanke på min maxgräns som senaste åren legat strikt på en hundring. Fast det finns ju å andra sidan lite enarmade banditer att dra i armen för mindre peng och hoppas på mer.
Klirr irr irr irr liksom.
fredag 9 december 2011
Malmö?
Jag vill resa iväg. Får alltid lust till det när det börjar bli mycket med saker och ting, och just nu är det mycket.
Oftast vill jag neråt.
Ganska långt neråt.
Men efter att frågan -vad jag tycker om Malmö?- plötsligt dök upp började jag fundera på -Malmö.
Har varit där en gång med Marcus för evigheter sen och jag minns att jag tyckte det var vackert. Det var så här i slutet av året, kallt och ruggit, men inte blött, inte snö. Bara kallt och så grönt. Väldigt grönt. Med rätt mössa och varm jacka var det väldigt trivsamt faktiskt. Och snö hinner man med annanstans.
Från Stockholm är det bara en tågresa ner dit och när jag tänker på det tänker jag också att det är bra konstigt att jag aldrig tog det där tåget från Norrköping då det hade varit ännu närmare.
Men bättre sent än aldrig och tummen sitter lösare idag så man vet aldrig...
Just nu skulle jag dessutom ta en tripp till Köpenhamn när jag ändå var på gång. Två flugor på smällen och hela den baletten.
Det börjar rycka rejält i rese- och hotellbokartarmen. Får kolla runt och se vem som vill med.
Jess är svag för skåningar.
Det vet jag med bestämdhet.
Oftast vill jag neråt.
Ganska långt neråt.
Men efter att frågan -vad jag tycker om Malmö?- plötsligt dök upp började jag fundera på -Malmö.
Har varit där en gång med Marcus för evigheter sen och jag minns att jag tyckte det var vackert. Det var så här i slutet av året, kallt och ruggit, men inte blött, inte snö. Bara kallt och så grönt. Väldigt grönt. Med rätt mössa och varm jacka var det väldigt trivsamt faktiskt. Och snö hinner man med annanstans.
Från Stockholm är det bara en tågresa ner dit och när jag tänker på det tänker jag också att det är bra konstigt att jag aldrig tog det där tåget från Norrköping då det hade varit ännu närmare.
Men bättre sent än aldrig och tummen sitter lösare idag så man vet aldrig...
Just nu skulle jag dessutom ta en tripp till Köpenhamn när jag ändå var på gång. Två flugor på smällen och hela den baletten.
Det börjar rycka rejält i rese- och hotellbokartarmen. Får kolla runt och se vem som vill med.
Jess är svag för skåningar.
Det vet jag med bestämdhet.
annonsering
Som ni kanske märkt är det lite annonser på sidan och nedan här på bloggen nu.
Jag testar något helt nytt, att tjäna pengar (det var länge sen) och det har väl gått sådär hittills, men jag testar på.
Det har känts fel i alla år och jag har systematiskt tackat nej när frågan om att få synas här från potentiella annonsörer dykt upp.
Men nu kände jag häromveckan att nej men what the... Varför skulle inte jag testa? Alla andra har ju annonser och dessutom är inte innehållet längre så känsligt som det en gång var och läsarantalet har krympt liksom storleken på trollen (jag inte får så mycket skit längre, yey!), så nu ansåg jag läget rätt att testa nya grejer.
Jag körde en vecka med googleannonser och hade inte alls koll på nåt och det hela resulterade i plus 7,32 kr.
För en veckas "jobb".
Nja. Inte helt lyckat som sagt. Men en intressant erfarenhet.
Nu har jag något annat på g med bloggerfy och jag får väl se hur det hela artar sig. Dessutom anmälde jag mig till blogverteiser så vi får se om det klirrar i någon kassa och om det är värt det.
Kan ju knappast klirra mindre iaf.
He he.
Vad tycker ni om annonser i bloggar?
Stör det?
Bryr ni er?
Kan det rent av vara bra någon gång?
Jag läser inte så många andra bloggar (läser ju inte den här heller) men kan väl inte påminna mig om att jag skulle störts av det någon gång om det inte har varit någon variant där man nästan liksom lurats att klicka på nåt och sen hamnat helt galet i cyberrymden.
Ni får hojta till om det skulle vara något knepigt på gång för jag har inte alls så bra koll på allt som jag skulle önska, vilket i sig är bra träning för ett kontrollfreak som undertecknad.
Nu ska jag dra på mig kläder.
Jag testar något helt nytt, att tjäna pengar (det var länge sen) och det har väl gått sådär hittills, men jag testar på.
Det har känts fel i alla år och jag har systematiskt tackat nej när frågan om att få synas här från potentiella annonsörer dykt upp.
Men nu kände jag häromveckan att nej men what the... Varför skulle inte jag testa? Alla andra har ju annonser och dessutom är inte innehållet längre så känsligt som det en gång var och läsarantalet har krympt liksom storleken på trollen (jag inte får så mycket skit längre, yey!), så nu ansåg jag läget rätt att testa nya grejer.
Jag körde en vecka med googleannonser och hade inte alls koll på nåt och det hela resulterade i plus 7,32 kr.
För en veckas "jobb".
Nja. Inte helt lyckat som sagt. Men en intressant erfarenhet.
Nu har jag något annat på g med bloggerfy och jag får väl se hur det hela artar sig. Dessutom anmälde jag mig till blogverteiser så vi får se om det klirrar i någon kassa och om det är värt det.
Kan ju knappast klirra mindre iaf.
He he.
Vad tycker ni om annonser i bloggar?
Stör det?
Bryr ni er?
Kan det rent av vara bra någon gång?
Jag läser inte så många andra bloggar (läser ju inte den här heller) men kan väl inte påminna mig om att jag skulle störts av det någon gång om det inte har varit någon variant där man nästan liksom lurats att klicka på nåt och sen hamnat helt galet i cyberrymden.
Ni får hojta till om det skulle vara något knepigt på gång för jag har inte alls så bra koll på allt som jag skulle önska, vilket i sig är bra träning för ett kontrollfreak som undertecknad.
Nu ska jag dra på mig kläder.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)