måndag 12 januari 2009

tro, hopp och tapp

Efter lite veggosushi kryddad med mammas gravlax och ett antal utdelade guldbaggar gäspas det för fullt här. Kanske dags att ge upp och lägga sig för natten?
Imorgonbitti är det tappkoll. Den sista. Ser det bra ut hoppas vi kunna hålla oss även de tre sista veckorna. Ska i och för sig på tillväxt-UL nästa vecka och veckan efter det till BM, men detta ska vara sista gången jag särar på benen och låter någon kika in på ett tag. Det har varit trevligt men nu får det räcka liksom :-)
Håll gärna tummarna för det magiska o*f*ö*r*ä*n*d*r*a*t.

Vi kikade in i kartongen med babykläder mamma och jag och vad fina de är de små plaggen! Helt otroliga när man ser de så där samlade. Fanns bodysar och små byxdressar som jag hade på mig som nyföding, jättefina bruna från 1976. Ni ska få se sen.
Kartongen väntar snällt i ett hörn här och lovar lycka och glädje.
Känns hoppfullt nu.
Just nu.
Jag hoppas.
Och strör lite tro över...


En liten tumme håller vi också för min Marcus som är nominerad till stora bloggpriset! Kul att någon av oss är det... ;-)

God natt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tjao Bella ( ja det heter väl nått sånt ) hihi

Oj så roligt att din mamma sparat dina babykläder , 82 när min son föddes vart det oxå mycke brunt o vitt .
Nåväl ni får ha de såååå gottit du Mini o mormor , o morgondagens kontroll kommer att va bra såå är det , Mini har bestämt vad som gäller .Håller tummarna som vanligt!!

GLÖM INTE DU ÄR STARK O DU ÄR JÄTTEDUKTIG o KRAMIZAR TILLER ALLA

Ge Marcus EN SUPERKRAM FÖR ATT HAN VARIT DUKTIG UNDER DENNA TIDEN O TILL NOMINERINGEN . Ska rösta sen .

FRÅN ÅSE .

Anonym sa...

Åhhhh, vad gulligt att din mamma har sparat dina bebiskläder. Kan tänka mig att dom är superfina.
Min mamma är sådan som slänger allt som inte används för stunden, sådan har hon alltid varit. Så det finns ingenting sparat från när jag var liten. Minns att hon var likadan med leksaker. Hon kunde rensa min låda med leksaker som jag hade under sängen, när jag inte var i närheten. Så upptäckte jag senare att mina gamla favoritleksaker, som jag kanske inte lekte så mycket med just för stunden, men som jag ändå älskade som mest, var försvunna. Så som mjukisar, dockor och bilar och annat. Jag blev alltid jätteledsen. När jag tillslut vågade fråga mamma om hon visste vart dom var, då fick jag alltid samma svar, att hon hade slängt dom .. "jag hade ju så mycket, så varför spara på gammal skit" (som hon sa).

Du verkar verkligen ha världens underbaraste föräldrar på alla plan. Har följt din blogg länge och när du skrivit om dina föräldrar så verkar dom så himla söta, fina och snälla. Jag är superglad för din skull!!

Kram.

Anonym sa...

Ojoj - vad fort det går när man som jag sitter på läktaren! =) Inte mycket kvar nu i dagar räknat.//Eva

Anonym sa...

Jag håller alla tummar och tår jag har för kontrollen i morgon och för den resterande tiden överhuvudtaget!
Jag har följt era bloggar en tid nu och önskar er all lycka!

För några timmar sedan sedan "sågs vi" faktiskt på stan.
Det är lite märkligt, man följer en främmande människas livsöde här i cyberrymden, får ta del av dennes tankar, funderingar, rädslor och förhoppningar, tittar på bilder och räknar dagar, och så plötsligt tittar man upp från trottoaren och där är de (ni i det här fallet!;)).
Jag fick bita mig i tungan för att inte ropa "Nämen hej!":)

Så om ni på er promenad i eftermiddags såg en tjej som liksom hoppade till lite när hon fick syn på er och log ett fånigt och förvirrat leende, då kan det ha varit jag.

Åter till ämnet: i morgon håller jag tummarna extra hårt.:)

varma hälsningar från Mia

Anonym sa...

Det är med blandade känslor jag inser att det snart är den 5/2.

Roligt för att jag har följt er och med spänning ser fram emot snittkalaset, men även ytterligt nervöst eftersom jag ska presentera mitt examensarbete en vecka senare, och därmed måste vara helt färdig just den 5e. Vi kan väl komma överens om att det är ett mycket bra datum och att allt ska gå bra? Så. Nu gör det det!

Anonym sa...

Små underbara små kläder=) Min lille fyller två månader imorgon...och nu har alla pyttekläder åkt tillbaka i lådan. Nu är det storlek 62 som gäller (också ganska pyttiga)Hurra för er!!

Anonym sa...

Självklart håller jag tummmarna idag! Det är fantastiskt, sista tap kontrollen hoppas du firar ordentligt. Snart kan du börja räkna ner antalet färdtjänst turer också och det är ju strålande. Gabriella i Kapstaden. Som inte kommer vara orolig när hon tittar in i här i kväll igen utan har grym tillit till att det är bra och glada besked.

Helena sa...

Jag har en liten overall i strl 44 cl som min dotter hade när hon var liten... Så otroligt söt! Kommer förståss alltid att spara den, men jag hoppas ju samtidigt att den kommer att vara för liten för hennes egna eventuella framtida barn!