tisdag 26 maj 2009

grattis älsklingen!

Idag skulle Dante, vårat första barn, fyllt 3 år om han överlevt. Egentligen skulle han ju ha kommit till hösten men det ville sig annorlunda och han föddes redan idag för 3 år sedan och dog strax efter.
Har under hela maj känt den här dagen. Det blir så varje år. Drömmer och tänker. Kroppen minns fastän jag har så många underbara nya minnen att bolla med och ännu mer fantastiska saker att göra. Men minnet från då, som inte bara gör ont, lever vidare i sin egen takt av sin egen kraft.

Så GRATTIS min älskade lille son, Milos storebror och vårat första barn. Det är din dag idag.

Puss från din mamma.

13 kommentarer:

mia sa...

så fint skrivet jonna!

Anonym sa...

Tänker och känner med er idag!
Ingen förälder borde behöva vara med om att ens barn dör medan man själv lever!
Oavsett om man är 30 eller 90år!
Har själv inte ens varit med om ett missfall utan sitter här med tre underbara levande barn. Men skräcken för att det skall hända finns alltid där!!!!
Har sett det hända i min närhet flera gånger.
För 15 dagar sen dog min kusins dotter 23 år gammal. Sånt ska ju inte hända!
Har förlorat två vänner i 30 års åldern också så jag har haft sorg även jag i mitt liv.
Stora kramar Tess W

Anonym sa...

Jag sörjer med er. Samtidigt så är jag så glad för er skull över att ni fick fina lilla Milo till slut. Jag hoppas ni blir välsignade med fler barn i framtiden som får stanna hos er.

Jag läser till lärare på högskolan i Trollhättan. Och idag delade min föreläsare ut ett utdrag ur Markus blogg då vi talade om familjepolitik. Utdraget handlade om hur lätt vi skiljer oss/separerar. Tänkte att det kunde vara roligt att höra att hans ord sprider sig även till högskoleutbildningar =)

Kram Rebecca

Anonym sa...

Låt minnet av Dante leva vidare i sin takt av sin kraft. Ingen förälder glömmer nånsin den/de av sina barn som av olika skäl inte fick vara med mer än en kort tid.
Vill gärna vara med och dela denna dag med Er!
Kram till dej Jonna och till stora och lilla M! //Maggan

Carolina sa...

Då delar jag och Dante födelsedag! :-) Grattis till honom!

Malin, Lammhult sa...

Grattis på födelsedagen, Dante.
Jag vet att du och din lillasyster är de bästa skyddsänglarna Milo kan få och att ni alla tre är väldigt närvarande i era underbara föräldrars hjärtan varje dag!

Nina sa...

Grattis till Dante....

Hemliga damen sa...

Grattis till dig, fantastiska Dantes mamma!

kötttbullemamman sa...

Hej Jonna . Kroppen , minnet och hjärtat glömmer aldrig . De avtryck Eran son gjorde är för alltid inristade i era hjärtan . Jag har själv två små änglar där uppe . Och två söner i mitt liv nu . Mina änglar finns alltid med mig det är som en sorg som alltid kommer att finnas där och en längtan efter det som inte fick bli något . Jag är så glad är så glad över att jag har fått mina två små söner . Någon har sakt att lycka och sorg bor granne med varandra men längtan och hoppet har bygggt en slingrig väg mellan dem och alla som vill kan komma fram på den vägen för det finns inget som kan stoppa hoppet och längtan då är allt övervinnerligt .

Orchid sa...

Man glömmer inte sina änglar! Aldrig någonsin! Dom finns med hela tiden!
Vårda minnet av dina änglar! Och gläds åt ditt levande pyre!
Kram!
Änglamormor

Birgitta å Nyfikne herrn sa...

Jonna! Det ÄR tillåtet att sörja!
Utan sorg, finns heller ingen glädje.
Nu har ni fina, fina Milo, att finna glädje i!
Dock förstår vi.
Birgitta och Nyfikne Herrn

Linda sa...

Grattis fina Dante!

kram

Anonym sa...

Fantastiska Jonna och Marcus!
Ni är så fina föräldrar båda två, var rädda om er och er lille Milo. Tusen kramar till er denna dag då sorgen gör sig påmind.

Ingela