måndag 8 juni 2009

måndag igen

Gårdagens promenad var en mycket trevlig sådan. Milo sov ända till vagnen, trots hissens gälla information om att vi nått entrévåning. Sedan sov han inte jättelänge till tyvärr, men med bärsele fick vi till lite promenad i alla fall och på fikat i Färgargården satt han bredvid mig i hammocken och gungade nöjt.
Nu sover han igen. Trött kille såhär på förmiddagarna. Inatt efter att han valvakat med oss alldeles för länge sov han gott och ända till halv sex. Tänk om jag med hade fått ha en bra natt, vad mycket sömn jag hade kunnat tanka. Istället blev det en grubbelnatt med många mardrömmar som iaf slutade lyckligt -jag vaknade.
På morgonen efter maten blir han alltid lite rastlös och vill inte riktigt somna om även fast han fortfarande är trött så trött. Liksom jag. Men till sist så. Han somnade faktiskt vid min sida och jag tittade länge länge på hans underbart söta uppenbarelse. Sen blev jag nojjig och för att själv kunna slappna av fick jag lyfta över honom i hans egen säng där han sov lite mer innan Marcus gick upp och tog killen med sig så jag kunde snooza en halvtimme extra. Gött.

Idag är Marcus i Stockholm på presskonferens. Det handlar om Allsång. Jag tycker det är sjukt kul att han ska vara med där. Den 14 juli är det och blir garanterat sångfritt. Eller inte? Den som lever få se och jag hoppas vara en av de.

Idag är det 12 grader i Norrköping och det känns också som 12 upplyser mig min superstart om. Bättre det än 6, känns som 4.
Kan man få hoppas att vi går mot bättre och varmare sommartider?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att promenaden inkl fikat blev av i alla fall.
Det var väl för väl att mardrömmarna ändå slutade lyckligt inatt. Å visst är dom underbara som små liven när dom ligger där bredvid och sussar så gott. Men det var ju för skönt att Marcus och Milo gick upp sedan och du fick somna om en stund. Man behöver det.
Jättekul att Marcus ska vara med på Allsången, vi får väl se om han ska sjunga ;-) Jag vet inte alls om han kan sjunga, att han kan skriva och läsa och berätta - det vet jag däremot.
Hörde honom för en stund sedan på radion, P4 Extra, där han intervjuades av Erik Blix, var ett bra inslag där Marcus som vanligt stod upp för sin åsikt! //Maggan

PocketDream sa...

Hej Jonna! Oerhört tråkigt att Marcus lagt ner sin blogg nu, läste nyss hans sista inlägg. Men jag förstår mycket väl varför. Skulle du vilja hälsa att jag o flera av mina vänner önskar innerligt att han fortsätter dela med sig av sina texter, i vilken form det än må vara. Sedan skulle det också va kul om man fick se ett foto på den där tunga svarta gamla kostymen han köpte secondhand för ett tag sedan, som skräddare är jag väldigt nyfiken =) Kram & hej..