tisdag 2 juni 2009

vasst

Köpte förresten en spikmatta idag. Provlåg grannens tidigare och kände genast att "en sån här måste jag bara ha". Och nu har jag det.
Skönt är ett litet ord att börja med.
Det lilla som kanske påminde om smärta där i början var pricken över iet. Det ska kännas och väl på plats började sedan värmen sprida sig och man föll ner i ett att vara läge som skulle kunna få pågå hur länge som helst. En känsla som är väl värd att investera i!
Eftersom jag ju nu, fast inte förrän imorgon, börjar bli riktigt jäkla lastgammal tänkte jag att jag kanske kunde försöka spik-matta bort lite ålderstecken när jag ändå var igång. Det där dubbarna ska ju enligt alla bota allt så varför inte rynkfanskapen också som envist börjar borra sig allt djupare in i den finnjonnska huden.
Jag hamnade lite snett med mitt sedan tidigare renskrubbade ansikte och det som kändes då kan nästan kallas ont-ont (bilden nere til vä), men också det övergick till en pulserande värme som jag inbillar mig trollade bort en hel del av de sk fina linjerna.
Eller vad säger ni? Ser jag inte efter min spikvila ut som 32 going on 31 snarare är 33?

Nä nu blir det godnatt.
Hörs nästa år.

12 kommentarer:

Anna sa...

Likadan spikmatta som jag har. Den är verkligen helt fantastisk. Jag använder den alltid liggandes i sängen och det är helt fantastiskt. Somnar lätt som en stock på den.

Anonym sa...

Grattis!

Åsa sa...

Grattis på födelsedagen! Kram Åsa i Norrköping

Anna-K sa...

Hej Jonna! Spikmatta - vem vet - kanske det hjälper både mot "onda" kroppar o rynkorna försvinner.Men Milo trivs nog bäst på en mjuk filt.Lycka til bland spikarna - det blir nog bra....

Anonym sa...

Jag har samma spikmatta och den är skööön... Fast ansiktet har jag nog svårt att lägga på den. Har försökt råda bot på sömnlöshet med den, men vet nu inte om det hjälper - fast skönt är det. En gång somnade jag nästan på den...
LT

Helena sa...

Jeg har også en sånn en, bortsett fra at min er oransje. Er den ikke fantastisk? Jeg har blitt helt avhengig av å meditere på den hver dag. Blir ekstra bra når man hører på meditasjonsmusikk på mp3 spilleren samtidig :)

Og gratulerer så mye med dagen!

Birgitta sa...

Grattis på födelsedagen! Oroa dig inte för åldern, man kommer inte undan!
Har oxå tänkt på spikmatta, man ska ju ligga på golvet, men hur fanken ska man sen komma sig upp?
Pussa Milo!

Johanna Dolk sa...

Grattis på födelsedagen! Vilket sätt att fira in den :-) i ensamhet på en spikmatta ;-) Hoppas du får en fin dag!

akajos sa...

Den är verkligen jäteskön, som en massage :-)

Anonym sa...

Kul med spikmattan! Men det är nog inget för mig. Och vad beträffar dej och dina rynkor, så kan jag då inte några alls. Du är bara så vacker, både på insidan och utsidan!
Ha en bra dag, grattis!

NinaKatarina sa...

Ligger du med ansiketet på spikmattan ???
Grattis på födelsedagen !!

Anonym sa...

Måste kommentera Birgitta: Man skall INTE ligga på golvet på den! Man skall ha den på mjukt underlag. Sängen eller soffan med andra ord!
LT