måndag 9 augusti 2010

dagen före..

Imorgon ska vår dotter födas.
Imorgon.
En dag till.
Knappt.
En natt mer bara.
En.
1.
Sen pang.
Börjar bli nervös. Orolig. Magen är i uppror och det är tydligt att hon tycker det är dags nu.
Men älsklingen, vänta lite, lite till bara. En dag knappt. Mer bara en natt. Sen du. Sen möts vi...


Det känns så konstigt det här med att veta när. Väldigt skönt såklart på många sätt. Men konstigt samtidigt.
-När är det dags?
-Dags snart eller?
-Inte många dagar kvar? etc är frågor jag fått på sista tiden, ja egentligen i ett par månader, fast just på sistone har jag ju kunnat svara -Den tionde. Då är det dags.
-Eller kanske inte, säger de flesta med ett leende -kan bli några veckor till och antyder på samma gång att vilken fåntratt jag är som tror barnet kommer då det är tänkt. Men så är det. Den tionde kommer hon. Senast. Alltså imorgon.
En dag till bara.
Knappt.
Sen.
Då.
Sa jag att jag var nervös? Är.

26 kommentarer:

Malin sa...

Önskar dig stort lycka till!! Kram från Malin, mamma till Cornelia, ängeln Vide och tvillingarna i magen..

Ninakatarina sa...

Åh så härligt !!
Massor med lycka till.

Anonym sa...

Det kommer att gå jättebra. Snart är ni 4 i er lilla familj. Lycka till imorgon.

Kram
en makkarasugen Li:)

Anonym sa...

Underbart! Lycka till nu! Kram från Carina

Jo tjena sa...

Oh, hoppas allt går som en dans i morgon =)

Moa sa...

Så spännande!

Kram Moa

Anne sa...

Lycka till imorgon!

Pillargontanten sa...

Det går fint, och du ska ha all lycka :O)
Pirret i magen, hör väl till, det är ju en stor händelse!

mia i värmland sa...

Lycka till nu, det här är ni såå värda!

satannah sa...

När Milo skulle födas var jag så nervös att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen.
Jag minns att jag satt i bilen och höll koll på klockan. Jag var så glad för er skull, och för hans. Lilla prinsen kom till världen <3

Vad jag inte visste då var hur oändligt stort det är. Att få ett barn. Att få hålla det lilla livet i sina armar och lova att älska det tills tiden tar slut.

Nu vet jag det. I våras hade jag nämligen själv turen att bli kejsarinna och få en prinsessa. Så nu vet jag vilken otrolig lycka och kärlek ni kommer få uppleva imorgon.

Egentligen ville jag mest bara säga lycka till och att jag (och troligtvis många andra) är med i tankarna.

Anonym sa...

Lycka till på den stora dagen i morgon. Vi är nog många som håller alla tummar att allt ska gå bra. Kramar från en som ofta läser din blogg.
Ps grattis till bloggpriset

Ingela sa...

Är så glad för er skull. Håller tummarna för att ni får en fantastisk dag imorgon, när ni går från tre i familjen, till fyra!
Kram

Monica sa...

Sååå spännande det är. Önskar er all lycka och välsignelse imorgon.
Wow, vilket underverk

Hälsningar
Monica

Rebecca sa...

Förstår att du är nervös, men jag är övertygad om att allt kommer gå bra. Imorrn (vid den här tiden?) kommer ni ha er lilla tjej hos er och väntan kommer vara över. Tycker du är så stark som tagit dig igenom den smärta du haft utan att ge upp. Grymt bra gjort! Ska tänka på dig/er i morgon. Vilken tid börjar kalaset som innefattar ett snitt?

Kram Rebecca

Christina sa...

Du är stark, som klarat detta. Ständig värk kan få den bäste att ge upp, men nu har lilla Bäbban fåt stanna i magen så länge det går....så spännande det ska bli att se vem som tittar ut.....ha en bra dag imorgon och sköt om dig....hoppas att din efterlängtade ansiktskräm kommer hem med din man innan avfärd till BB....det är du mer än värd....:)

Carina sa...

NJUT!!!

Njut av din sista dag/natt som gravid!
Underbart att ni har er lilla dotter hos er i morron!

Suzan sa...

det kommer gå jättebra! kram!

Ditte sa...

Än en gång lycka till! Håller tummarna i morgon. Kram från Ditte

Anonym sa...

Är så glad för er skull!!! <3
Stort Lycka Till!!

Helene sa...

Håller med Satannah, jag går här och är sympatinervös jag med! Vad spännande! Jag ska tänka på er hela tiden imorgon, mer än vanligt alltså. Tror du inte att tjejen känner din nervositet och att det är därför som hon stollar runt lite extra i magen? Kram och LYCKA TILL!!!

Lilla jag sa...

Så underbart. Sänder varma kramar till alla er.
kram

ingy sa...

lycka till! :) kram i

Anonym sa...

Håller alla tummar och tår för er i morgon. Ta vara på resten av de här graviditetstimmarna fram till i morgon och och njut av din fina mage! Förstår att det pirrar och är spännande! Tack för alla fina mag-bilder du gett oss, ska bli så trevligt att sedan äntligen få se lilla dottern utanför magen!
Stort, varmt och ömt lycka till i morgon! Många kramar till dig och hela familjen från Maggan1.

Jenny sa...

Åh vad härligt!
Imorgon får ni äntligen träffa er dotter <3
Lycka till!
Kramar Jenny

Alexandra sa...

Jag ska hålla alla tummar jag kan för er imorgon! Lille Milo - storebror! Känns som det var igår ni fick lille Milo. Tiden går så fort. Åh så underbart!

Min lille William skulle fyllt två månader imorgon. Lycka och olycka på en och samma dag. Konstigt det där...

Många lyckokramar!!

Ingrid S sa...

Ett stort lycka till i morgon!