torsdag 12 augusti 2010

fira födelsedag








Pappa och mamma viftar flaggan, den svenska som inte för ofta annars viftas hos eller av oss. Och så huvudpersonen, vår lilla dotter som lite förundrat tittade på galenpannorna som jollrade hysteriskt och aningen fånigt ska villigt erkännas och skulle vara så nära så nära hela tiden.
Milo saknades såklart. Men han har det bra just nu med farmor och pappa är på väg hem med. Det är faktiskt riktigt jobbigt att vara ifrån honom såhär. Ses varje dag såklart och han får i mitt knä i rullstolen, men jag vill ha mina båda hos mig, hela tiden. Imorgon om allt känns bra ska tjejen och jag hem. Hoppas.


26 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart för er ! Grattis till er gulliga tjej. Blir hon lika söt som Milo får ni låsa in henne ! Kram och grattis en gång till !

Anonym sa...

Grattis Jonna på födelsedagen! Du är en fantatsik kämpe som jag har följt via din blogg länge nu. Du är så sjukt jävla tapper som stått ut. Jag håller tummarna för ett snabbt läkande så att du anrt får leka som du önskat med Milo igen och gå på promenader med din otroligt vackra dotter!

Anna-K sa...

Fina bilder - en underbar liten "docka" du har i famnen.Hoppas allt blir bra tills morgondagen - så ni får åka hem du o lillan.

sara . mamma till wilda sa...

Shit va fräsh du ser ut kvinna!!

Linda sa...

Åh grattis! En underbar och vacker lillasyster! <3

Varma kramar!

Anonym sa...

TACK för underbara födelsedagsbilder på Er! Ni är helt fantastiska som förmedlar er lycka och er dotters födelse till oss som följer din/era bloggar. Förstår att det inte i huvudsak är svenska flaggan som viftas med hemma hos er, men en dag som igår har den hittat en plats i er och tösens tillvaro. Nyblivna föräldrar har rätt att jollra och bära sig ”lite fånigt åt”, det är inte fånigt, det är ett uttryck för lycka!
Hoppas på att få en hel familjebild där ni är med alla 4 sen när ni kommit hem. Vad säger Milo om lillasyster? Härligt för honom att få sitta i ditt knä i rullstolen och mysa och kramas med mamma. Men också få klappa och kela med lillasyster och pappa förstås.
Håller tummarna för att ni kan åka hem i morgon, men tänk på dig och lillan i första hand. Bättre stanna en dag längre om det skulle kännas så, även om hemlängtan är den längtan som är störst nu så lillflickan får komma hem till sitt eget hem och sin egen vagga!
Namnfrågan har ventilerats har jag sett bland kommentarerna, ska bli spännande att höra sedan vad ni bestämmer er för. För ett bra tag sedan hade jag ett förslag, också det på 5 bokstäver, men det var inte Mimmi som någon annan frågade om igår. Men det är NI som ska vara bekväma med namnet på tösen. Tids nog får vi veta vad ni bestämmer er för.
Jättevarma kramar till er från Maggan1

Anonym sa...

Lilla tjejen ,så underbart söt !!

Ann Jolby Solander sa...

Men jag tror jag smäller av. Er dotter är BEDÅRANDE vacker. Åh så fin hon är :)

Kram Ann

Anonym sa...

Hon ser precis ut som du Jonna! Har du något kort på dej som liten att jämföra med?
Varma gratulationer till er alla!
Ida

Moberg sa...

Oj vilken skärpt och vaken liten prinsessa! Så liten och redan klara och pigga ögon. Vacker så att man smälter!:-)

Jag kan minnas den där känslan när jag fick min Gabriella för fem år sen, att jag saknade storebror. Ville ha både hos mig och den känslan består! Ser att du redan tappat vikt och ditt ansikte har smalnat av FORT! Du ska se att både kryckor och sår är ett minne blott snart. Att få barn på sensommar/höst är UNDERBART!

Grattis för 511:e gången;)

kram

Anna sa...

Hon är verkligen helt ljuvligt söt eran dotter. Helt bedårande.

Största Grattis Kramen! Hoppas du känner dig bra idag, så att ni kan åka hem och vara hela familjen tillsammans.

Jenny sa...

Jisses så söt hon är!
Som en liten docka!
Kramar till er!!

Anonym sa...

Pappas ansikte, men mammas näsa! :)
Vad underbart söt hon är!
/Carina

Ninakatarina sa...

Underbart att vi får se henne !
Lycka till !

Anonym sa...

GRATTIS vad underbart! Varför sitter du i rullstol? Blev det nån komplikation efter? Snittades med mitt barn och jag fick upp och gå redan samma dag. Kram

Maria sa...

Åh va fin hon är! och det där fikat minns jag - det var ju så himla gott :)

Kram

Vera sa...

Åh, jag gråter när jag ser den fina bilden på dig och tjejen. Stort grattis till era fina barn!
Jag har gjort samma resa som dig, fast "baklänges" först två levande barn, sen en flicka i v 18 och nu ett missfall i v 12.
Vi är nu i valet och kvalet om vi ska våga prova igen, eller leva glada i den familj vi har, men när jag ser bilden på dig och flickan undrar jag hur kan man låta bli?
Mina varmaste lyckönskningar till er som kämpat så hårt genom mörkret <3

Helene sa...

Vad fina ni är alla tre + Milo där hemma! Hoppas du får åka hem imorgon så ni kan bli en familj alla fyra! Är så himla glad för din skull! Förresten är det lite komiskt med den där grejen som heter "Jonna's Baby", för den tycker att det är 9 days to go :-)

Anonym sa...

Grattis! Hon ser helt underbar ut!

mollie77 sa...

Grattis till en helt bedårande liten sötsak!Vilken liten docka..Munnen o näsan: så fina!Håller med att hon är väldigt lik dig Jonna!Tänk detta lilla liv har du kämpat på med i maggen din!Bra gjort!Hoppas du fick paketet!Kram Monica

Anonym sa...

Så fin hon är, stort grattis! /A

Birgitta å Herr Nyfiken sa...

Jonna, man blir tårögd! Tack för att du delar med dig! Varma kramar!

Anonym sa...

Men hon är ljuvlig!!!!!!! Så fin. Malva. Mini??? Lycka till med allt!!!!! Linda

mollie77 sa...

Ser att här står en del om namn..får man lämna förslag så kommer ngr här:Mi,Malva,Moa,Mira,My,..Kram!

Anna sa...

ÅÅÅÅåååå vad fin hon är! varmaste grattis!

Anonym sa...

Jonna!!!

Jag ser verkligen eran lycka i dessa bilder då jag själv var i den situation nyligen..

All lycka till er

Kramar Alexsandra mamma till Oliwer, *Benjamin* och Villemo.