tisdag 30 augusti 2011

hemåt

Sitter och skakar på ett tåg.
Svär ibland åt pekskärmen och det faktum att mina fingrar är som taktdöva prinskorvar när de dansar över skärmen och kommer åt precis varje bokstav. Hela tiden.
Men annars går det ju bra detta.
Är helnöjd med kvällen.
Patti Smith och Kronos quartet! Jo jag tackar jag. Mycket bra tolkningar av Maggio, Ola Salo och de andra, samt fantastiskt inspirerande tacktal. Vad mer begära?

Nu hem.
Till Norrköping. Barnen.
Marcus stannade hemma i Stockholm där han ska jobba ikväll och imorgon. Bror Peter kom dit med så de ska vara kreativa ihop bröderna.
Bra så.
Jag ska göra slingor i håret jag. Om jag hittar en slinghätta nånstans.
Och ta ett bad. Jaa det ska jag! Jättemycket ta ett bad, känner jag nu.
Bubbelbad. Göra mina egna bubblor. He he. Den röda champagnen och burgaren jag nyss åt fick tarmarna att svänga loss, så det skapas bubblor vill jag lova. Mer än jag skulle önska. På tåg vill man inte ha polka i magen.
Nej det vill man inte. Ingen vill det.
Nu kliar det i näsan. Hoppas jag inte nyser.



Inga kommentarer: