måndag 6 februari 2012

sjukstugerier

Om man får vinterkräkskräks i munnen, alltså nån annans, är risken stor/större att man själv kommer börja kräkas?
Jag bara undrar.

Milo ligger här bredvid och har haft det lite körigt i kväll och ja jo jag hamnade i skottlinjen ganska ordentligt kan man säga när första kaskaden kom.
Nu är väntan stor och spännande till tvättmaskinens brummande.
Men samtidigt så känner jag mig rätt bestämd när jag väljer att inte få det detta år. Får se om det räcker eller hjälper.

God natt.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men det är väl klart att det är, det är ju högst troligt att du redan har det i kroppen eftersom den är luftburen, skulle förvåna mig mycket om du klarar dig. Tänk på alla barn på ett Dagis, får en får ju alla. Good Luck.

Anonym sa...

bra fråga, det sägs ju att risken är större att bli smittad om man är i kräk-kontakt... och du om någon var ju i kontakt med kräk...sen tror jag personligen att är man mottaglig för det så spelar det ingen roll om man varit i kontakt med kräk eller inte. Alla gånger jag har haft det har jag inte torkat kräks utan fått det ändå.. en vinter fick jag det med ca 1 veckas mellanrum.. jag trodde min sista stund var kommen.. håller tummarna för att resten av familjen klarar sig för detta är ju det värsta man an råka ut för...

Anonym sa...

Har du tur så slipper du kräkningarna, men har du otur så .... Om det nu var vinterkräkisen alltså. Kan ju ha varit någon mat han ätit som inte magen gillade.
Annars så kan man ju ihte ha mer direktkontakt vid kräkning än den du beskriver ;.)
Hoppas du slipper. //Maggan1