torsdag 1 maj 2008

1 maj

Torsdag. Dagen innan dagen D. Dan före dan och allt annat den här dagen skulle kunna kallas. Imorgon ringer min klocka fem i sju på morgonen och fem minuter senare kör jag första två puffsen. Sedan är jag på gång. Marcus med, för vi är två i detta men nog känns min delaktighet än så länge lite mer. Fast hans klocka får sympatiringa imorgon också, men därefter sköter jag i alla fall puffandet själv.
Vi är hemma hos mamma och pappa. Valborg gick nästan obemärkt förbi men vi grillade gott i grillstugan och bastade bland tomtar och troll. Som sig bör alltså när vi är "hemma".
Snart är det bilåkning igen. Mot Dalarna och Ludvika. Sen hem-hem.
Hoppas ni haft en trevlig valborg och en bra första maj.
Eller som mina finska släktingar säger när de ringer och på svenska ska önska detsamma -Glada vappen!


Vappu=valborg

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mindre än 11 timmar kvar!
Oj, vad roligt! Och det kommer gå helt fantastiskt bra för dig ..ska hålla mina tummar hårt!
Kram!

Anonym sa...

Kommer tänka på dig i morgon och naturligtvis hålla tummarna.

Anonym sa...

Det kommer att gå superbra för dig. Hoppas du får det som jag, ett coolt förhållande till puffandet - o knappt några biverkningar alls.
Det värsta är väl just denna alarmklocka - så trött så trött - o inte får man lägga sig när man vill heller - även då ett alarm att passa...

Elin i Björken sa...

Snart är det dags. Mindre än en timme kvar...

Anonym sa...

God Morgon!
Nu är du igång. :)