onsdag 7 maj 2008

hå hå ja jaaa

På mindre än ett dygn, efter att inte ha vågat gå till tandläkaren på fem år, har jag sprungit hos min nya tre gånger. Inte illa va?! Först fick jag fyllningar varav en lossnade och sedan när jag fick ny tid och gick tillbaka gick kompressorn sönder så det hela fick avslutas och nu i morse, tredje gången gillt sitter den då äntligen där den ska. Hoppas den stannar där med så jag inte behöver gå dit på åtminstone två veckor då hålet (hade ett) ska borras och lagas.
Tandläkaren var väldigt bra och pedagogisk för en sådan som mig, en rädd och eländig typ. Alltså jag, inte tandläkaren. Och även om jag inte ser fram emot nästa gång så kommer jag gå dit!
Vad gäller lakritsbruleeeeeen igår. Den var supergooooood! Igen. Var lite rädd att förväntningarna var för höga och att brulestackarn skulle falla från min gastronomiska smakhimmel, men nej. Den sitter kvar. Åkte uppåt till och med. Även svärmor, hitrest från Göteborg var sååååååå nöjd. (Mycket vokalupprepningar som ni märker, men mina ord räcker just nu inte till (många ligger i vårdvala av vad jag förstår) så jag kryddar med en massa bokstäver istället.

Nu ska jag jobba klart här. I eftermiddag lyfter vi.

4 kommentarer:

smultron sa...

Duktigt! Bästa sättet av bli av med sin tandläkarskräck är att tvingas gå dit ofta. Hjälpte i alla fall mig, även om jag alltid kommer att tycka det är obehagligt.

Linda sa...

Njut av semestern. Hoppas ni har det helt underbart!

Vi läsare börjar nog få lite Jonna-abstinens nu! ;-) Kram vännen!

Madde (maddepladder) sa...

Välkommen hem (antar att du är hemma när du läser det här)!

Måste bara tipsa dig om att se föreställningen om Zarah Leanders liv på Arbis. Om du skulle ha tid och lust såklart, jag tyckte det va superbra!

http://maddepladder.blogspot.com/2008/05/tijatern.html

Anonym sa...

WAH jag saknar ditt skrivande!! kom tillbaka snart! hoppas att du mår bra! kram mandarin