fredag 16 maj 2008

SUOMI för i perkele! och så lite puffnyheter...

Hur svårt är det? Att peta in puckfan i mål? Blir galen.
Minns den gamla goda tiden då hockeyn var en ren njutning. Jag skrek alltid så strupen blödde, kastade saker, blev portat från vardagsrum och sportbarer, men ack vad härligt det ändå var när adrenalinet sköt i höjden. Nu är det bara ångest. Pallar inte alls. Blir gråtfärdig när pucken studsar åt fel håll. Visst tjöt jag då med, oavsett matchens utgång, men nu startar en hel sorgeprocess bums och tårarna bränner vråna. Skit också. In i mål med den!



Jag var till sjukhuset i Linköping idag. Prover togs och äggstockar kollades. Fick i eftermiddag veta att nedregleringen är ett faktum och jag numera åtminstone för ett tag en tvättäkta klimakteriekärring! Jihaa!
Ska börja med kära sprutorna ikväll. Här ska massproduceras ägg i mina stockar. Fick testa sticka mig i magen och det gick superbra. Efter en kort stunds sunt tvekande körde jag bara in den och det kändes ingenting. Kan vara all pasta och glass i Italien som lagt sig som ett skyddande fetthölje på magen och är det någon gång man är glad för en ihopsamlad bilring så är det när en sprutspets ska köras däri. Det är fantastiskt med dessa små delsegrar. Nu är vi ännu en bit på vägen. Stortgrattis oss!

Så var det bara en seger till jag hoppas på idag då.
Go SUOMI go!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad modig du är som vågar sticka dig själv i magen. Låter jätteläskigt! Men det är superkul att du är på gång på riktigt. Och att testa på att vara klimateriekärring är väl inte så dumt trots allt, nu kan du ju vara det med mycket glädje och förväntan.

Anonym sa...

Åh, håller tummarna så hårt för er!

Theannapanna sa...

Jajjemensan!! Nu ska det bli ägg till bebis eller varför inte bebisar??

Kram Anna

Anonym sa...

Att sticka sig i magen är inte helt lätt. Jag vet. Tog sprutor för min reumatiska sjukdom ett tag.

Hoppas sprutandet går bra. Själv inväntar jag BIM som är på onsdag. Tror dock inte att det finns nån i magen på mig.

finnjonna sa...

anna: Riktiga klimakteriet kommer ju lika säkert som döden, typ, så bra att vara lite förberedd... :-)

elin: Tack för tummar!

theannap: Det räcker nog (tyvärr) med en bebis. Får inte bära fler :-( Blir ju redan med en sängliggande så skulle det vara två fick jag nog tillbringa graviditten på huvudet :-D Kram!

anna: BIM! Wow. Hoppas din tid i BIM-träsket blir kort men intensivt;-). Håller tummarna!