torsdag 29 maj 2008

inget plock i sikte

Känns skit. Bajs. En stor illaluktande brun hög med flugor på. Ja ni vet. Men om man nu prompt ska se det positiva i det hela, något jag ju såklart försöker göra så hade värdet inte höjts i alla fall. Även om det heller inte hade sänkts vilket ju är tanken och målet. Så det är lite av ett moment 22 just nu. Och Jonna får snällt sätta sig på pendeln och åka mot universitetssjukhuset imorgon bitti igen för nytt prov och sedan vänta till efter en ny lunch för att veta vad som ska ske.
Bajs var ordet.
Jag tar det hela med någorlunda halvt olustig ro. Känner mig som en av lemlarna i tåget. Mot stupet rusar jag, kan ana det där framme men fortsätter ändå. För vad ska jag annars göra? Ramlar jag ner vet jag att jag skrapar upp och ihop mig och börjar rusa igen. Tids nog finns inga stup mer och då väntar vinsten. Eller är det botten det kallas, när stupen tagit slut? Hursomhelst så är det lite skönt att slippa sprutan och kan vara just därför jag är så cool och avtrubbad. Sprayen gjorde ju precis det med mig sist också. Synd bara att det gör ont. Men det kan ju som sagt inte vara för roligt i livet.

Ikväll ligger jag i soffan, ser dans och ber att mina ägg mår bra.
Vad gör ni?

7 kommentarer:

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Jag har lärt mig att i infertilitetssammanhang är första omgången en test-omgång. Hur duktiga de än är de där läkarna så måste de pröva sig fram när de har en ny patient.

Jag blev också galet överstimulerad vid min första behandling, trots att jag började på låglåg dos, och tyvärr fick jag avbryta alltihop. Det kändes rent ut sagt fördjävligt!

Men sen gick det bara bättre, och till sist gick det hela vägen in i mål!

Anonym sa...

Hejhej, ikväll myser jag med d och käkar tacos(jodå det finns god vegofärs, det gäller bara att krydda den rätt) Kan behövas lite mys i livet.
Läste nyss på en blogg att mackan springer fram och tillbaka i bistrovagnen, kaffe någon? ;)
kram på dig, vickan

Anonym sa...

I kväll ligger jag i soffan o gloffar kebab-pizza o ser Pirates of the carabien (måste va den enda som inte sett den)

Dessutom skänker jag och min sambo all jordens kärlek till vår 0,1mm lilla knott som i dag tryggt o lugnt fördes in i min mysiga livmoder.

Vi ber till alla Gudar som finns (o de som inte finns) att Knott ska stanna kvar o växa o bli en riktig levande krabat så där i feb/mars -09. Läs mer om mina resultat på bloggen :-) kram o hoppas att det blir din tur snart o att du får större skörd än jag.

Elin i Björken sa...

Jag försöker gå ner i vikt och det enda sättet verkar vara att gå och lägga sig så att jag inte går och nallar i skåpet hela tiden.

Jättetråkigt!

Men i helgen har vi kill-fritt och ska ha mysigt, Lillasyster (4 år) och jag. Vi börjar med att köpa pizza och en tvåliters Fanta. Frosseri kan väl inte skada? ;o)

Vi vill ju inte uppfattas som för präktiga...

Madde (maddepladder) sa...

Jag har gått på stan och fyndat en skitsnygg väska för 99:- och ett par solbrillor för 25:- (på frågan vad vi gör ikväll), kom nyss hem och kikade in här hos dig direkt för att se hur det har gått för dig... Håller tummarna att du får bättre besked snarast!

Kram!

/M

Anonym sa...

Jag har druckit en massa öl jag.
Konstigt på en várdag.

Anonym sa...

Jag sitter här och dricker te och hoppas på att slemklumpen som satt sig i min hals ska försvinna. Har haft jätteont i halsen hela dagen och känt mig dålig. Så jag har legat på soffan och läst och halvsovit hela dagen.
Tänkte gå och lägga mig så snart mitt te är uppdrucket.
Och jag ska hålla tummarna hela natten för dig!!

Hoppas också att du lyckas få en god natts sömn, trots smärta. Tänkte på dig.