söndag 18 maj 2008

dag tre och filmtips

Idag är det redan dags för spruta tre. Och jag ser faktiskt lite fram emot det vilket betyder att spruta två gick in och ut bra. Det går inte särskilt snabbt för mig ännu. Trycker fortfarande in den med en alldeles för stor dos av tvekan men jag tackar ödmjukast någon för att jag inte hyser minsta lilla rädsla för nålen och att se den sakta glida in i fettet stör inte alls. Huvudsaken är att den går in och att medicinen hamnar där den ska.


Måste ge er ett filmtips. Notes on a scandal från 2006, med helt suveräna Judi Dench och lika fantastiska Cate Blanchett. Har nog aldrig blivit besviken av någon av dessa kvinnor. Det handlar om vänskap och besatthet åt olika håll. Spännande, förbjudet sensuellt och så otroligt välspelat. När man plötsligt kommer åt en film (jag vet inte varför jag inte hört om den innan, men så klart hittade jag den på biblioteket) med sådant skådespeleri att man inte kan slita blicken från rutan och efteråt vill man bara ha mer av dom, ja då blir man överlycklig och förstår att det inte är ofta kvinnor får sådant utrymme på film. Minns Timmarna med glädje.
Jag vill snart se en film med Cate Blanchett och Julianne Moore. Två absoluta favoriter. Släng in dame Judi och lite Helen Mirren med så är filmupplevelsen komplett.

Idag ska jag se The squid and the whale och Juno. Tror det blir en bra söndag, som förövrigt fortfarande smakar gott av bronspengen från igår :-)

Inga kommentarer: