fredag 23 maj 2008

dag åtta och blodet sprutar

Eller det gör det väl inte. Inte alls faktiskt. Fast det droppar. Nånstans tror man ju att efter en vecka ska det gå finfint och att alla blodkärl kommer missas. Men nej då. Körde nålen rakt in i ett och AJ! drog ur och tog sats och så AJ! i nästa. Där fick det sedan bli men fasiken vad det kändes. Hoppas medlet åkte in och stannade där för det sipprade rejält med rött ur hålet efteråt. Och nu är jag blå även där. Börjar se riktigt snygg ut runt naveln. Bara vänster sida som behållt hudfärgen och jag hoppas det förblir så för jag ser helst att jag slipper trycka in nålen i det blåa onda.
Nu är det natti natti.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker ofta på dig och Marcus. Alla mina tummar och tår hålles för att ivf ska lyckas. Syskonlängtan är en sorg i sorgen och jag hoppas så innerligt att ni ska få syskon till Dante och Liten på ett eller annat sätt.

Varma kramar/Elisabeth med *Vendela* f/d i v. 40+6, Vilda, *Vega* (ivf) f/d i v. 17 och "Lilla Fina" i magen (ivf)

www.zoieli.se

Anonym sa...

Skit också att du skulle beöva uppleva det. det är superjobbigt när det gör så där ont. Lycka till i kväll nu :-) Jag har fotfarande ett litet blåmärke på min högra sida där jag stack sönder ett blodkärl för fyra dagar sedan.

finnjonna sa...

Tack söta Elisabeth! Lycka till med allt med Lilla Fina. Kram!

IvfP: Ja det var ju fjärde blodkärlen (två bara igår iofs) på 8 försök för mig så det känns lite trist att det verkar vara varannan gång nästan man kommer åt dom. Men snart är det färdigstucket för oss båda!!! :-)

ingy sa...

aj, din stackare! lycka till!