fredag 2 maj 2008

puffpremiär

Ja nu var man igång alltså. Grattis till mig!
Sov inatt som jag för ofta brukar, knappt alls. Men med den spännande twisten att jag hela tiden trodde att jag hade försovit mig från min stora premiär eller att jag fick för mig att jag hade puffat i sömnen. Slet upprepade gånger svettig och orolig till mig klockan för att varje gång konstatera att det var hur lugnt som helst. Sista gången 06:45 somnade jag inte om igen utan väntade snällt på klockan som tio minuter senare började pipa. I fem minuter gick jag runt med sprayen i handen och prick 07:00 enligt tv-klockan körde jag första duschen och sen andra. Så var det klart. Väl i sängen med huvudet på kudden kunde jag känna en del av medlet rinna ner i halsen på mig och jag tog det som ett tecken på att det åkt in som det skulle.
Det blir favorit i repris (fast jag kommer nog vara lite lugnare nu när första gången är avklarad) kommande fem veckorna plus alarm klockan tre och klockan elva också varje dag.
Finns ju i alla fall nåt att göra den kommande tiden.

5 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad spännande! Jag håller tummarna stenhårt för er vännen! Kram

Anonym sa...

Vi är många som tänker på dig denna dag! Stort lycka till, nu är ni igång!!! Är säker på att bebis vill hitta hem till er snart!

Anonym sa...

ååh jag tokhåller tummarna för dig!!

Anonym sa...

Jag håller mina tummar stenhårt för er, och tänker på er så ofta! Tack för allt stöd jag har fått under den här graviditeten, det är ovärderligt. Stora kramar

Theannapanna sa...

Nu är du igång! Jag håller tummar o tår för önskat resultat :-)
Kram