söndag 25 maj 2008

fågelkvitter

Har fått en fix idé vid att min Dante och Liten är fåglar nu. Sådana där små fina pippifåglar i brunt. De uppträder dessutom ofta i par vilket förstärker tesen i mina ögon, för såklart vill lillasyster hänga med storebrorsan ut på flygtur.
Idag när jag kom till minneslunden satt mina små där på en buske och väntade på mig. Det kändes så i alla fall. Jag blev alldeles varm i hjärtat och utbrast: Heej! Var sedan tvungen att se mig omkring, för folk har säkert blivit inlåsta för mindre, men jag var helt ensam åtminstone i levande väsen räknat så jag fortsatte prata.
Det blev en fin stund i lunden. Ledsen men fin.
Har många gånger svårt att tänka mig att mina barn verkligen finns strödda där i gräset men sen ser jag en liten blomma växa nånstans och jag bara vet att det är dom!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kramar i massor till dig. Förstår att det måste vara en tuff dag för dig.
Svarar på din fråga här: Ja jag fick grejerna till srutan på RMC senast. En spruta, ett rör och två nålar.
Så nu sitter jag här nysprutad och klar. Är så glad att jag har min starke älskling som hjäper mig.

Anonym sa...

Måste bara berätta en "fågel-historia" för dej. Min kompis ringde o sa att hennes döde hund numera var en duva!! Ok, det är nog så svarade jag. Jag är ju inte främmande för sådan saker. Men tja tänkte jag....men vill hon tro det o mår bra av det så OK! Sen skulle jag passa deras hus när dom var på semester. Min hund låg på gräsmattan o vilade. Han jagade bort alla fåglar, katter osv som kom in. Döm öm min förvåning när en duva stod ca 30 cm från honom o han bara låg kvar o tittade o viftade lite på svansen.... Just den duvan reagerade INGEN hund som var i det huset på! Den duvan går även in i uterummet utan att någon hund reagerar!!! Då måste man faktiskt börja undra... även dom som inte tror på sådan här saker.
Ha en bra kväll o njut av dina fåglar o prata med dom. Även om någon skulle tycka att du var tokig. :-)
Ha de gott
Nikki

Lina sa...

Jag läser din blogg ofta. Du skriver så fint. Hoppas med hela mitt hjärta att du snart får en liten bebis. Kram Lina