torsdag 22 maj 2008

finalklara

Copycats. De påminde onekligen väldigt om varandra. Även om Ukrainskan hade så mycket mer av allt förutom bättre låt, utan att Hero för den skull är särskilt skitbra alls.
Tyckte de sammanfattade det jättebra i finsk TV, appopå Svenska bidraget: Sveriges låt är perfekt genomförd, in i minsta detalj. Allt sitter och allt funkar. Men... något saknas... kan det vara... värme? kan det vara hjärta? Just det saknar den, värme och hjärta.
Och visst har de rätt så rätt. Jag känner ingenting av Charlotte P. Möjligen fryser jag till lite när Hero sveper förbi, men thats it.

Mina favoriter ikväll var Portugal, Kroatien, Albanien och Georgien. De kändes!

Blir skoj med finale grande på lördag hursom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trots avsaknad av värme och hjärta (för det håller jag verkligen med om att det svenska bidraget har), så var det ändå kul att Sverige gick vidare. Ingen superlåt direkt, men helt klart en av dom 10 bästa som var med igår.
Roligt att du hade samma favoriter som mig i kväll. Jag tyckte dock att Turkiets låt även var bra.
Har inte full koll på alla låtar som ska vara med på lördag, missade Semifinalen häromdagen.
Jag tycker dock att Frankrikes låt är superskön. :)

Ha en fin dag!

finnjonna sa...

Anna: Jo visst är det så att Hero var en av absoluta top tio. Och det hade nog blivit mer olidligt i medierna om Sverige inte hade gått vidare än det redan nu är ;-) Gillar Frankrike jag med! Och Serbien! Kan bli vinst igen!

Anonym sa...

Jag hade faktiskt inte lyssnat på Serbiens låt tidigare, så jag gjorde det nu. Och du har rätt, vacker låt, med mycket känsla.
Kul ska det bli att få se hur det går i morgon.