måndag 5 maj 2008

stackars offer

Helt sjukt vad jag utsätter mig. Brukar aldrig köra vax, men köpte nån gång när en vän gjorde det (apan gör det apan ser) testade då även om jag aldrig besvärats av min hårväxt i ansiktet. Jag menar, klart det finns där, mörk som jag är, men vadå? Fast ändå... och det var ju minst sagt ingen hit då och trots det var det alltså dags nu igen. Bara för att, typ. Jag ångrade mig innan vaxet hade blivit varmt och ändå skulle jag smeta dit det. Vad gör egentligen lite solblekta fjun på överläppen? Inget. Pust, aningen trött på mig själv blir jag.
Och ja just det. Det där med plastluvan. Hennade håret igår och upptäckte idag några fläckar som jag nu inbillar mig ska väck.
Vet inte om jag ska skylla mitt donande och fixande på att CSI inte går idag eller på att sprayen gör mig till en senildement fåfäng klimakteriekossa eller att jag ska till tandläkaren imorgon (hajenmusiken skulle dyka upp just här ifall jag hade soundtrack till mitt liv)! Har alltså bokat tid. Iiiiiih. Ingen kul. Men måste genomlidas. Hoppas bara min överläpp finns kvar när jag ska dit och gapa...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som något du bör sluta upp med innan det blir till en vana. Lyssna på dig själv ..Du säger ju det så bra själv. Dom där små fjunen gör verkligen ingenting.
Fast du ser rätt söt ut på bilden. :)

Anonym sa...

Du vet vad som sägs: allt klär en skönhet!

Anonym sa...

shit, de där små "string-vax-stripparna" brukar jag använda för att separera mitt "uni-brow" haha... Ont som fan gör det men visst ser man bättre ut med 2 ögonbryn.
Jag skulle aldrig våga dom komma nära min överläpp dock, fastnar gött i skinnet.. ajaj

Elin i Björken sa...

:D Vilken snygging!

Men jag har hört (rätta mig om jag har fel) att italienarna inte har nåt emot kroppsbehåring av kvinnor så som vi skandinaver har.

Madde (maddepladder) sa...

Det där vaxet är jag väl bekant med och jag behöver det, TRO mig! Här snackar vi inga solblekta fjun utan en mörk muscha nedärvd från min judiska farmor. Knepet är (tycker jag) att dra bort dom så fort det är mänskligt möjligt och att dra bort dom med riktning längs med ansiktet och inte framåt om du fattar? Man får ta sats innan man ska dra bort dom, ta ett stadigt tag och sen dra bort med ljusets hastighet! ;-) Det svider till, det gör det, men det går snabbt över. Just det, håll i skinnet med den handen som du inte ska dra bort strippen med så att du "håller emot" då gör det inte lika ont heller.