lördag 13 september 2008

dag tjugo -dagen efter

Lördag igen. Redan den tredje. Bara kring tjugo kvar!
För den "rätta" lördagsstämningens skull låtsades jag att jag var bakis i morse och låg och svettade några extra timmar i sängen innan jag släpade mig till duschen.
Gillar inte lördagar. De har förvandlats från toppen till botten och fort gick det. Längtar till veckan med Oprah som idag känns väldigt långt borta eftersom också söndagen är i vägen och ingen av dagarna någonsin verkar vilja ta slut. Fulla av envisa minuter som låååångsamt tickar fram. Inget på tv för mig värt att se (förutom brittisk serie vid halv elva på kvällen, dags då...), medans det haglar fotboll över Marcus som typ har en ledig dag. Nä lördag är inte min grej.

Men som sagt bara 20 kvar.


Igår var det trevligt. Mousserande vin i riktiga glas, musik, finkläder och trevligt sällskap. Tog några klunkar innan jag hittade rätt, men sedan slank det ner i stabil och smidig takt. Kändes som fest nästan. Så mycket fest jag just nu kan och vill ha. Bara rouge och eyeliner som saknades för den äkta partytouchen men det får jag piffa upp mig med till nästa gång. Och då ska jag även borsta hela håret. Igår blev det en fuskvariant, med slät lugg och tennisbollsstora tovor gömda bakom huvudet. Men det som inte syns det finns inte.

Till kvällens absoluta och fullständigt vinnande accessoar måste jag utse tofflorna nu när jag ser dom på bild. Hade lätt kunnat kallas en modemiss på nån annan blogg, men här gör de liksom hela stassen :-)


Ps. Känns som att Mini mår bra idag och därför är jag hemligt superglad trots dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som ni hade en trevlig kväll. :)

Ett litet tips när du ligger ner hela dagarna är att börja skriva en liten "Mini dagbok". Där du skriver ner alla små äventyr du är med om varje dag och allt som är Mini relaterat. Kroppsliga åkommor och sparkar ifrån Mini. Kanske musik du lyssnar på, böcker du läser, känslor du har och allt annat som fyller din vardag nu och många veckor frampå.
Visst, jag vet att du skriver här på bloggen varje dag. Men att skriva i en dagbok, som kanske Mini kan få en dag, hade jag känt mer privat och roligt. Och kommer kunna vara något du kan ha i bokhyllan eller byrålådan, för att minnas den här fantastiska (oerhört känslofyllda) graviditeten med lilla Mini.
En bok är ju mer som en privat liten skatt....

Och du har något avslappnande och kul att göra en stund varje kväll innan du och mini ska sova. :)