onsdag 17 september 2008

dag tjugofyra -stora UL

Ett bra tecken på att tiden faktiskt går framåt är att jag inte helt självklart har vilken dag det är i huvudet. Måste rätt ofta kika tillbaka på föregående inlägg för rätt konstaterande. Idag är det dag 24. Drygt tre veckor in i nedläggningen och dags för ultraljudsscreening.

Igår kände jag med handen hur Mini hade sig därinne. Det måste ha varit h*n! Fortfarande finns ibland en promilles tvekan när det där speciella bubblorna flyter upp till ytan, är det bebis? Är det nåt annat? Men när jag igårkväll fingrade på mitt cerklageärr fladdrade det till en gång och och min hand fick sig en stöt, och en till, och en till. Kan inte vänta tills att Marcus får känna!

Det känns någorlunda bra inför kontrollen. Varenda gång går vi dit med en klump i magen och tandborsten i väskan och en stilla förhoppning om att klumpen släpper och tandborsten åter kan läggas i muggen hemma. Ingen skillnad idag, men för mig, trots en dåligt sovd natt så känns det ändå ganska ok idag. Grämer mig fantastisk nog över världsliga ting som till exempel alla finnar som jobbigt nog plötsligt dykt upp i nunan. Tror det är förrgårdagens pizza som bokstavligt talat letat sig upp i ansiktet. Inget kul alls. Vill ju trots allt vara en snygg grönsak här i min kuvös. Får kolla in på apoteket på väg till läkaren och hoppas hitta nåt vitamin eller annat som kan bota min prickiga tillvaro.

Hoppas ni får en bra onsdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna !
Ja som vanligt håller man tummarna lite extra när man vet ni ska på koll.Hoppas allt gått bra .

Kram Åse

Anonym sa...

Håller tummarna för att allt gått bra i dag!

Gammal Hårdrockare sa...

Herredumilde vad hungrig jag blev när jag såg bilderna på pizzan!
En liten fråga: Jag tycker mig känna igen din man Marcus. Kan inte placera honom. Kanske har jag jobbat ihop med honom någon gång, för länge sedan.
Vad heter han i efternamn?

Mvh
GeHå!

Madde (maddepladder) sa...

Är du möjligtvis som jag, att när man ändå "bara är hemma" hela tiden så slarvar man lite med att göra rent ansiktet? Finns ju oftast inte ens nåt smink som ska bort!

Jag får alltid dålig hy när jag varit ledig flera dagar i streck och bara suttit hemma och ugglat och som sagt, inte brytt mig om huden mer än när jag duschat...