tisdag 18 augusti 2009

alive and kicking

Jag lever, det gör jag, just nu och idag. Hur jag kommer må efter första riktiga passet återstår att se och uppleva.
Ser inte fram emot det.
Fick ett bra schema i alla fall av instruktören och känner verkligen att nu jävlar ska de torra små få arbeta.
Fast om det är roligt?
Nej inte ett dugg.
Men inställningar är till för att ändras och det samt Jag måste ska vara mitt mantra varje gång (tre i veckan) jag kliver över tröskeln till land of sweat. För jag måste. Är så otränad och ond i kroppen att det är hemskt. Såg ut som en tunn, skrynklig sparv där i speglarna (alla dessa speglar!) när jag med ansträngd min lyfte minsta möjliga vikt -Det är tyvärr det lättaste, så du får försöka, uppmuntrade snälla intruktörstjejen.
Även om jag inte alls är gjord för att svettas och ge det där lilla extra i muskelväg, snarare vill jag brista ut i gråt när det börjar ta emot efter fyra lyft (och jag ska köra 15 x 3!) så ska jag gå dit och och tids nog känna att yeah! Det roliga i det hela är att jag faktiskt tror att jag kommer göra det, känna yeah.
Och då.
Ja då blir det ännu roligare.

Nu ska jag ladda inför dansen.

Älskade Milobus sover efter en skojig dag på ÖF.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för infon från instruktörsträffen! Himla bra att du lever ;-) Kan nog vara så att det känns lite annorlunda efter första riktiga passet sen, men det går ju över (säger dom). Bra inställning har du i alla fall och det behövs nog för att träna upp en otränad kropp. Ska själv träffa en sjukgymnast i morgon som ska hjälpa mig att träna upp min rygg, höfter och ben då jag för ett tag sedan fick en bäckenfraktur. Har också fått ganska dålig kondition då jag inte kunnat röra mig ordentligt så jag ska få hjälp att få upp flåset också. Ser fram mot det, även om jag inser att det kan bli lite jobbigt. Men på sikt ger det ju bra resultat! Det får vi tänka på när det tar emot och som du säger; Jag måste!
Härligt att höra att Milo sover gott efter en skojig dag på ÖF!
Hoppas ni också får sova sen när dansen är slut!
//Maggan1

Ms Spider sa...

För att vara tjatig då men gör något kul som också tränar. Som dans. Blanda i alla fall lite kul i det. Jag kommer aldrig igång själv förrän jag blandar roligt i det hela...