tisdag 4 augusti 2009

danstisdag

Dansen var makalös ikväll. De dansade danserna i So You Think You Can Dance alltså. Shit pommes frites säger jag bara!
Nu sova. Eller försöka.
Igår alltså. Fan med.
Milo sov för en gångs skull utan avbrott mellan 21 och 01 nånting. Jag däremot försökte, försökte och försökte och lyckades till sist helt utmattad efter 03 hamna i ett slummer. Milo ville sen upp och välkomna dagen runt 06.
Blir galen på mig!
Som tur är hade jag Marcus hemma igen och han tog bebis imorse efter frukost så jag kunde sova ett par timmar till. Guld!
Min lilla älskling vrider sig som vanlig oroligt just nu och vaknar titt som tätt. Han har 26 veckors kris, vilket känns bra. Kris betyder att det snart är över och att sovnätter vankas.
Och då SKA även jag sova!

God natt go' vänner.
Sov gott.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna! Min läkare somn f.ö är bra sa "du skall inte försöka sova" gå upp o sätt dig i en fåtölj. Läs eller vad som helst. 20-30 min. högst sen upp. Gjorde jag o somnade i fåtöljen. PANG! Lyssnar numera på musik i hörlurar o somnar .radion oftast kan då få bort tankar som kommer när man ligger vaken,oftast helt "onödiga. Har annan musik också. Har värk så det är inte till att tänka på att sova en hel natt skriver det för upplysnings skull.
Milo drömmer nog , man brukar väl drömma på efternatten, och det är ju normalt.Min katt drömmer ju.
Det blir ofta en ond cirkel "måste sova" . Hoppas du kan få bra tips denna blogg och KRAM till lillago Milo Bra att Marcus kan ta Milo ibland.

Ms Spider sa...

Eftersom du gillar att kolla på dans så kanske du skulle ta och kolla efter ett par danskurser, rör du på dig och samtidigt fokuserar på steg etc så kan det hjälpa sömnen :-)
Kanske svårt med regelbundna veckodagar med tanke på att sambon inte är hemma varje vecka och hela tiden men det finns ju helgworkshops etc.

Anonym sa...

alltså, förlåt, men sluta gnälla och GÖR något åt dina sömnproblem istället. ta med dig några sömntabletter, ta in på hotell och SOV OCH VILLA UT! när du är pigg och fräsch söker du hjälp hos läkare. du vet väl att vem som helst kan drabbas av tex en psykos av för lite sömn?
Ew

Anonym sa...

Hoppas du fått sova lite mer i natt, så att du känner dej lite mer utvilad idag på Milos stora dag! Tänk att han redan är 6 månader!
Ge honom en stor grattiskram! Ser fram emot en liten dagsrapport senare om hur han firat den här dan tillsammans med er!
/Maggan1

Humlan sa...

Hej hej, här kommer ett litet tips mot din sömnlöshet: magnesium! Jag hade problem med sömnen efter min graviditet och köpte magnesium från hälsokosten. Ibland är den blandad med kalcium eftersom brist på det även ger brist på magnesium som hjälper dig att sova gott. Fråga i hälsokosten!

Anonym sa...

Grattis MILO på 1/2-årsdagen !!!!!!

Kramar Farmor/Mormor

Anonym sa...

- Men harrejävlar Jonna....Varför går du inte till läkare och får svagt ickevanebildande insomningstabletter för ? Finns ju bra sådana utan att du behöver känna dig hängig nästa dag.Det är väl bra att ta till när Marcus är hemma ? Finns ju Valerina Natt i vanlig handel men de är nog för svaga för dig .Kan ju alltid testa. Om du kan amma samtidigt vet jag inte. Starkt kamomillte ,insomningspiller och du kanske sover som Törnrosa.Nåja flera timmar iallafall. Sov så gött

Tautolog sa...

Jag såg också So you think you can dance igår. Himmel och plättar vad coolt det var! Speciellt det sista paret och båda deras två danser. Och alltid: Mia Michaels koreografi. Den är helt galet bra. Himla bra tidsfördriv. Skönt att du kan ägna dig åt det trots osovande bebis 8)

Anonym sa...

Nämen Milo GO förlåt jag glömde säga GRATTIS!

Mary sa...

Och exakt VAD är 26-veckorskrisen? Nyuppfunnet uppenbarligen? Jesus Maria vad skönt att detta barnpsykopjoller inte fanns då när jag själv var småbarnsmamma. 26-veckorskrisen, my God.

Anonym sa...

Men...jag har aldrig hört talas om någon speciell 26 veckorskris för babysar. Ta upp hur du tänker där det är intressant Jonna.Nu har jag ju inte hört din teori men jag tror att det helt enkelt är så att han ser,hör,känner och upplever mer nu.Tänderna är pg. han kan inte ta sig fram som han vill och då blir det viss oro i den lilla kroppen,sen är det någesånär lungt igen sen ska han få nya tänder,lära sig krypa el.sittandes hoppa fram,stå,gå etc. etc.Det skulle ju innebära att ungar krisar gång på gång men det gör dom ju förhoppningsvis inte utan det är bara det vanliga livet som pågår.Det är jäklans jobbigt emellanåt med de små men ack så underbart samtidigt.Det är en himla balansgång mao.

Ms Spider sa...

Jag tänke väl mer på danskurs för att det var en kul grej, sömngrejen var en bisak :-)
Själv riktigt sugen på danskurs - inte salsa som verkar vara så inne nu, jag är sugen på tango. Argentinsk tango. (Förlåt... :-) Finsk ska det förståss vara...)