fredag 28 augusti 2009

gala

Sitter på flashigt hotellrum med älsklingen sovandes i vagnen bredvid mig.
Det har varit mycket idag. Resande på tåg och fikande här och var i ny stressig stad, men han verkar faktiskt gilla Stockholm och stressen här, i alla fall om han blir buren och får se sig omkring. Jag undrar vad han skrattar åt, men hela tiden är det något kul och kul är bra.

Marcus är på TV.
Vann inte men gör det nästa år. Grattis Debatt och Janne så länge!
Härligt att se sin stora älskling så snygg skymta till titt som tätt (för sällan dock) i rutan, men för det mesta är det rätt jobbigt med direktsända svenska TV-galor. Det ska vara humor överallt och humor som tvingas fram är allt annat än rolig, bara pinsam.
För det mesta.
Som tur är har man ögonlock att sänka ner framför ögonen och fingrar att stoppa i örat när det blir som värst. Hittills har det inte varit jättevärst så många gånger, men fingret har åkt in ett antal gånger.
Rickard har gjort ett bra jobb ändå, det tycker jag och det känns tryggt inför fortsättningen. Men jag längtar faktiskt tills spektaklet är slut och Marcus kommer hem till hotell.

Imorgon blir det ett nytt ett (badkar please!) och nya TV-program att delta i. Hur orkar han? Vi ska bara soffta. Just där, i soffan, om vi får en.

Ha en skön fredagsfortsättning!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ni haft en bra dag, Stockholmsstressen till trots.
Har sett på Kristallengalan nu och såg också Marcus och Lennart Ekdal några gånger, visst är han snygg din Marcus. Snygg tröja hade han också!
Svenska direktsända TV-galor är ibland lite jobbiga. Oftast är det inte roligt för gemene man utan något krystat tomt/intelligensbefriat prat som bara några få (eller bara den som säger det) förstår eller upplevt. Men programmet ikväll var trevligt på det stora hela, detta mycket tack vare en avslappnad och gladlynt Richard Olsson, tycker jag. Sen tycker jag inte att det var rätt kandidater som vann i de olika kategorierna, men det får stå för mig. Jag hade gärna sett att Marcus och Ekdal vunnit sin kategori, men jag ställer mig också upp och gratulerar Janne Josefsson. I min värld fanns det bara Janne J och Marcus/Ekdal som möjliga vinnare i den kategorin. Till nästa år tror jag också stenhårt på Marcus och Lennart Ekdal som vinnare!!
Sen förstår jag att det blir nytt hotell i morgon, nytt TV-program för Marcus (fotboll kanske?). Förhoppningsvis hinner ni med lite promenader på stan, lite fika på nåt trevligt ställe och en god lunch innan Marcus ska jobba igen. Och Du och lille gosingen får mysa och softa i soffan på hotellet! Kram och god natt! //Maggan1

Anonym sa...

-Jodå,blev bjuden med en vän så jag var där..men tycker ju egentligen att dessa galer är så löjliga,mao ett spektakel,löjliga fjantiga spektakel.Kändisar som speglar sig i ruset av........VAD ?Vad har dom så kända av svenska folket egentligen gjort för nytta ? Egentligen ? Att din man var med är helt ok,han har bra texter och känner trots allt en mycket levande glöd för alla de som inte längre nästan inte orkar ropa.K 1

Anonym sa...

Hej Jonna eller God Morgon.
Janne är Janne! Särklass "våran" Janne. Att Skavlan vann 2 priser gör att vi är så glada att katten nästan fått tinnitus. Älskar Skavlan norrman bäst! Men ibland var programmet så tröttsamt så slog över ibland till annat. Såg Marcus dock-då han-vinkade.Hälsa. TV 4 programmet går för sent för en del, som skall upp tidigt. Lillego var väl för liten se pappa i TV men krama hoppas du spelat in så han kan se pappa sen o förstå vad pappa hållit på med då han är borta. Bättre lycka en annan gång Marcus du är på G.

Anonym sa...

- Skulle varit där med min kompis men influensan satte stopp för det hela....har ingen tv men hörde att Kobra fick pris och det tycker då jag är ett bra program...nåja får väl se till att se reprisen av Kristallengalan .

ullrika sa...

jag tycker det var en riktigt bra gala! i vanliga fall klarar jag inte att titta på såna här interna personalfester i mer än en kvart, igår kväll satt jag fast nästan hela kvällen (med lite byte för fantastiska Victor Borge).

håller tummarna för badkar då: om ni inte redan fått nytt rum som jag missat :)

tjo!