onsdag 26 augusti 2009

framåt marsch!

Milo sover. Det blev lite amning innan trots att jag tänkt annorlunda. Får ta tag i det när jag känner att vi klarar av att vara konsekventa ett tag framöver. På fredag ska vi till stockholm och där blir det nog en hel del tutte på hotell så det får vara för nu.
Men tack för alla råd!

Våran stora kille har sedan i lördags tagit sig framåt. Idag flera meter åt alla möjliga håll! Han är så duktig sötnosen.
Det tog ett bra tag (en dryg månad) av backande innan han kom på kruxet. Inte så han kryper riktigt än, men i krypposition börjar han gunga, gunga, gunga och så liksom hoppsläpar han sig fram med hela kroppen, tar sats igen och hoppar.
Det funkar ju. Fram kommer han, dit han vill.

Snart är det dans. Utslagning. Aldrig roligt. I min värld åker ingen ut. Någonsin. Alla får vara med. Alltid.
Mycket trevligare så.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jonna! Du är en toppenmamma och Marcus är jättebra pappa o lille Milo min favorit. Ibland blir jag lite full i skratt åt råden du får men alla vill ju väl. Ni får ha det det så trevligt i Stockholm. Kristallen? o Milo får komma ut igen bland folk som han tydligen gillar mycket. Snart kryper lillego o första ordet måste du bara sen skriva in i spalten. De lär ju sig snabbt härmar o vissa barn är mycket tidiga på att försöka prata. Jag sa kan sälv...ha det bra i stan

Anonym sa...

Ta ni det här med nattningen och amningen när ni känner att det kan funka med att vara konsekventa. Men konsekventa med måtta. Det finns ingen regel utan undantag, det är mitt motto och det är en regel som funkar bra för mig och oss. Hos oss får absolut inget vara ”in absurdum” och jag tror det är en bra inställning. Men andra kan ha andra åsikter.
Antar att ni ska till Stockholm för Kristallengalan på fredag (är väl då om jag inte är helt fel ute), hoppas Ekdal och Marcus får pris för alla de bra programen dom gjorde i våras!
Kul att Milo tar sig fram åt alla håll! Det är för härligt att se när dom kan förflytta sig. Din beskrivning gör att man ser honom framför sig när han ”hoppsläpar sig fram”, underbart!
Inte kul med utslagning i några sammanhang. Även i min värld får alla alltid vara med!
Ha det gott, sov så gott, kram till er allihop! //Maggan1

Rebecca sa...

Haha vad härligt att höra ditt sätt att resonera. Ingen åker ut, alla är kvar! Ja vilken härlig värld det vore om alla tänkte så :)

Jag har en fråga till dig: Jag har precis fått ordning på min nya blogg och undrar om det är okej att jag länkar till din blogg från min blogg som en av mina favoriter? Har länkat till några som jag läser som tidsfördriv och sedan sånna som t.ex din, mina favoriter. Är det okej att jag länkar dig?

Kram Rebecca

finnjonna sa...

Länka på Rebecca! Jag tar det som en komplimang!

Gråa musen sa...

Ha det gott i Stora staden. Nu kommer sötnosen trivas som fisken i. Mor o far också hoppas vi. Håller med dig. Alla skulle få vara med alltid. Tycker att det är högre kvalite på dansen än någonsin. Men det tycker man väl alla år. Alla är så himla duktiga. Vad många olika talanger olika människor besitter. Det är häftigt. Själv kan jag bara dansa barnvalsen. Du vet den man tar framför stereon med sina telningar. Men den är ju rätt go den med. Och där blir ju ingen utröstad :-)

Anna-K sa...

Hej! Roligt när krypningen kommer igång - Milo på nya "äventyr" inomhus i sitt egna hem.Det blir jättekul - Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag tittar också på So you think you can dance och det är ju såå bra! Blir tråkigt när det tar slut..tomt och trist på tisdag och onsdagkvällar. Vem tror du vinner?

Rebecca sa...

Tack då gör jag det : ) Hoppas allt är bra annars!

Kram Rebecca