lördag 29 augusti 2009

hej

Hittade ett plastigt gammalt tangentbord i skapet och vips sa var jag visst pa natet.
Kul det, men en viss moda ligger bakom varje ord sa hav forstaelse vid ev fel. Stav och andra.
Marcus ar pa tv och Milo sover. I egen spjalis. Ska lagga mig alldeles strax jag med men forst ville jag bara saga hej:
Hej!
Vi, jag och min son, har haft en underbar kvall med massa skratt.Herregud somvi har flabbat! Alsklingen var pa gladaste humoret efter var promenad fran min moster och ar han glad, ar jag det.
Trots varkande tand.
Ingen kul me paj tand. Men det ar som det ar. Grat inte over bruten tand.Ellerdet gor jag visst detom jag vill. Fast justnu villjag inte. Nasta vecka har jag tid for lagning av de andra,sa jag hoppas denna kan tas itu med da ocksa.
Vi har ingetbadkar har,fastrummetarsa fint att detintegor nagot. Frukostingar,heja!

Nej nu borjar skinnet nastan flagna pa fingertopparna, sparar det sista tills imorgon och en rapport da.

Sovnu gott allihopa.

Kram.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!
Ja, du var på nätet, men lite konstig stavning, verkar väldigt internationellt utan å, ä och ö. Men vad gör det? Inte det minsta. Tack för dagsrapporten! Låter som ni haft riktigt trevligt. Och Milo som fått egen spjälsäng, wow! Och frukost i morgon, wow igen!
Har inte kollat fotbollen på TV så jag sett Marcus, men läste på en av kvällstidningarna att Inter just då ledde med 4 mål.
Sov gott själv, så ser vi fram emot morgondagens rapport från storstaden, om nu fingertopparna håller för det! //Maggan1

Anonym sa...

Men hallå,varför i hela världen är det så viktigt med badkar för om det finns dusch det fattar inte jag och varför går du inte till akuttandläkare här i stan det fattar jag heller inte och varför vaknar ungen så tidigt för gnällJonna ? Barn gör det,vänj dej typ.

Anonym sa...

Lågt av "anonym" att hoppa på Maggan1!!
Hon gör i alla fall mig på gott humör ofta!
Hellre en som peppar än en som är taskig!
Är det samma person som skrivit alla 4 "anonym" inläggen de var ju så lika?

Om du inte har en bettskena skaffa en, har du en, använd den!
Jag har en varje natt. Mina tänder är så ner gnisslade att emaljen försvunnit på vissa ställen. det kan man inte fixa till hos tandläkaren så nu är jag dömd att alltid använda bettskena varje natt!
Stora kramar Tess W

Helene sa...

Trasig tand är inget kul alls! Jag bet av en kindtand förra året och jag ska inte berätta hur den lagningen kändes. Urk. Vilket skumt tangentbord du har hittat förresten... :-)

Anonym sa...

Hej Jonna! Det blir väl skönt komma hem så du kan fixa tanden o lillego är tillbaka till sin gåstol.
Det är svårt att vara rolig i Tv, du vet kultureliten, rödvinsvänstern kallad har alltid synpunkter om någon har humor.. Men Kristallen , sådana program blir alltid alltid för långa o krystade. Ungefär som kändisarnas "nu får jag visa upp mig i Tv", men ingen skugga på Marcus.Absolut inte. Bra att Oldsberg inte ville komma han ogillar sådana tillställningar men bra På Spåret vann för lång o trogen tjänst.
Kobra vann och jag har inte accepterat det. Men igår speedway. Japp älskar det. Finnkampen pågår o pga grannars intresse måste jag hålla mig uppdaterad annars ger jag katten i vilka som vinner men för din skull JOnna gåller jag på Finland. Såg Marcus hälsa snart tillbaka i Karlavagnen .
Kram Milo mycke!

ullrika sa...

sicket grymt tangentbord du fått tassarna på ;)

blev glad åt er skrattdag! såna har man ofta alldeles för få av!

Anonym sa...

Ibland bara måste jag ge mig in i debatten! Till Anonym från klockan 00:12: Det är fler än Jonna som uppskattar ett badkar mer än en dusch! Och låt det få vara upp till varje person. Det här Jonnas blogg och hon skriver precis det hon känner för och vill!
Sen till samma Anonym, så är det inte så himla lätt att bara "gå till akuttandläkaren här i stan", speciellt inte när man inte är "från stan"! Jag har själv försökt och det var lögn i h-e att få komma till nån. Och för det tredje, fortfarande till samma Anonym, om du tycker Jonna gnäller - låt bli att läsa hennes blogg! Vi som inte tycker att hon gnäller vi behöver inte Dina spydigheter!
Slutdiskuterat från min sida!
Sen till Tess W: TACK! Och jag undrar precis som Du om det är samma person som skrivit alla 4 Anonyma inläggen! Och är det så är det än värre än jag tänkte från början.
Jag har också haft bettskena och blivit hjälpt av den, så Jonna prata med din tandläkare om det, kanske är det ett alternativ för Dig också!
Kram Maggan1