söndag 16 augusti 2009

skrämselhicka och tänder

Hoppas ni inte kissade på er. Måste erkänna att ett par droppar pressades i det närmaste ur mig när jag såg det där för första gången. Och andra. Och tredje. Samtidigt tycker jag det är så himla roligt att jag inte kan hålla mig för skratt.
Dålig humor, jag vet. Men jag skrattar och det räcker.
Fast det var verkligen inte meningen att någon skulle må dåligt, ifall nu någon gjorde det på riktigt.

Idag är det tandsprickning som heter duga. Måste vara det. Om inte Milos vita små tittar ut snart vet jag inte vad.
Han har haft väldigt ont i kväll. Lilla underläppen har knappt lämnat munnen, det är ett sultande utan dess like, allt ska in där, förutom underläppen då och som det rinner sen. Stackars plutt.
Hoppas verkligen det har hänt nåt tills imorgon.

Har tröttnat på min bloggs layout. Eller snarare bristen på den.
Vill ha nåt nytt, nåt personligt och snyggt.
Hur gör man? Hittade några varianter som jag tänkte testa, men egentligen vill jag ha något som bara är för mig, hos mig.
Hmm, får forska vidare.

Tills dess god kväll.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Den här tjejen gör snygga layouter....
http://agneslauedberg.blogspot.com/

Anonym sa...

Nä, jag kissade inte på mig, men hoppade som sagt någon dm på stolen. Både första, andra, tredje gången jag kollade. För det ska ju villigt erkännas, jag har kollat många gånger, och även att jag vet vad som ska komma som hoppar jag till och sedan skrattar jag också gott! Så ok, då har väl jag också i så fall dålig humor, men då får det vara så! Och det kan väl inte vara så att någon mådde dåligt på riktigt.
Första tanden kan vara ett rent litet h-e att få upp. Dom andra sedan brukar komma utan att man märker speciellt mycket av dom, helt plötsligt finns där bara en ny. Men som sagt - den här första... Stackars Milo! Och stackars mor och far också, som ska se på medan han jobbar och har ont den lille. Får verkligen hoppas den har kommit upp i morgon när ni vaknar.
Spännande med ny layout. Jag tycker inte det är nåt fel på den här du har nu, men den är ju som sagt var din så självklart byter du om du vill det. Jag ser med spänning fram mot vad det blir. Du kan väl testa några olika varianter och vill du testa dom på oss läsare så tror jag säkert många ger dej sin syn på det. Men det kanske inte är någon bra idé - det är ju din blogg och det ska ju vara något som du gillar, och som känns som att det verkligen är du och din blogg! Som sagt - spännande att se vad du kommer fram till.
Hoppas nattsömnen blir god för er allihop och att Milos första tand är på plats när ni vaknar. /Kram Maggan1

Anonym sa...

alvedon till sonen,det är väl onödigt att han ska må dåligt`?

Veronica sa...

Om han har ont i munnen och har ett stort tuggbehov kan du fukta en ren trasa som du sen fryser. Sen kan han ha den och tugga och snutta på då det kalla brukar brukar dämpa smärtan i den lilla munnen.

I annat fall finns det bitringar som är lämpade för kylning som också dämpa smärtan i munnen.

Kram V

Anonym sa...

Alvedon i rumpan gör underverk mot tandsprickning...

kram

Ullis sa...

Finns en tjej här metrobloggen.se/saanniscarlos3
som gör layouter.
Ha det bra!

Ann Jolby Solander sa...

Här inne finns det bra material till bloggen. Hämtade min bakgrund där ta en titt
http://www.thecutestblogontheblock.com/

Anonym sa...

man kan oxå köpa flytande alvedon och smörja in tandköttet,det lindrar.jag har köpt tandsprickningsalva fr England.super! Katarina

Marcella sa...

Ser att flera har lämnat förslag på var du kan hitta layouter. Ett annat alternativ är att du fixar en egen header med bilder och text och sen bara ändrar färgskalan på bloggen till att matcha headern.
Om du inte kan eller vill pyssla i photoshop eller liknande så kan du ju alltid ha en liten "tävling" på bloggen, där priset är äran att du använder deras bidrag ;)