lördag 15 augusti 2009

gott


Egentligen.
Jag borde bli sponsrad av Fiskmagasinet för all den reklam jag gjort för dom.
Men men.
I första hand gör jag ju det här för er.
Var så goda, ett tips således.
Förra helgen förtjänade vi efter alla badturer en plocktallrik ala medelhavet för 150 kr (räckte som förrätt för två) och en Gino till efterätt 95 kr. Däremellan mumsade jag i grillade gambas (bautaräkor) med fenomenalt krämig saffransrisotto och grillad paprika (175 kr)!
Oj oj oj säger jag bara. Fiskmagasinet kan verkligen! Men det är lite väl dyrt. Tyvärr. Många rätter ligger nära 300 kronor, fast denna min favoritvarmrätt alltså, för 175, väldigt överkomligt.
På medelhavstallriken kunde man hitta salami, parmaskinka, färska fikon, oliver och små ugnsbakade körsbärstomater och sist men verkligen inte minst, saftiga bitar fransk getost med ringlad honung på, dvs allt det goda jag någonsin skulle kunna önska mig på en och samma tallrik.
Efterrätten Gino sen, en ny favorit sedan min tungkittlare Lakritsbrulé gått i graven, var så fantastiskt god att vi båda häpnade. Den bestod av ugnsbakade chokladgratinerade varma frukter (bär, kiwi och banan) toppad av en klick äkta vaniljglass och sedan rostad cocos strödd på hela härligheten. Så himlans gott! Himmel. Just himmel tänkte man på när första tuggan nådde munnen.
Mmmm.

3 kommentarer:

Om mig sa...

Ja du borde verkligen bli sponsrad av dom!!! Ska snart dit med en kompis och eftersom vi följt din blogg så var lakritsbrulén något vi sett fram emot...ja,ja nu har vi fått nya tips!!
Ha en bra helg!!

Anonym sa...

Oj oj oj vilken härlig beskrivning! Låter helt suveränt ju! Och smakar det så kostar det, men å andra sidan, varför ska man inte unna sig lite gott ibland! Bilderna på maten gör ju också att man blir sugen och döhungrig. Tur jag har maten på G på spisen, fast inte blir det några sådana här delikatesser inte! /Maggan1

Anonym sa...

-Fan va gött du pratar....och så sitter jag här med min vitkål. K 1