torsdag 27 augusti 2009

off to sthlm

Imorgon ska vi, hela familjen, till hufvudstaden över helgen. Blir kul.
En liten minisemester för i alla fall två av oss. Utan gåstol visserligen, hur nu det ska gå. Säkert bra. Vädret ska ju bli hyfsat så vi lär inte sitta och häcka på hotellet mer än kvällarna då Marcus jobbar. Ska packa väskan full av leksaker så Milo och jag kan ligga och busa i mjuk hotellsäng och ha skoj.

Jag styrketränade idag igen.
Svettigt men skönt.
När jag som bäst höll på med hantlarna framför spegeln började jag plötsligt tänka på min flottiga frisyr. Mitt hår. Det är så rakt och platt. Tunt. Inget kul alls. Funderade på nya frisyrer, färger och former och så plötsligt såg jag hantlarna som lätt åkte upp och ner. Kul. Ska nog byta upp mig ett kilo nästa gång.
Blir återhämtning nu över helgen och på måndag är det dags för afrodans.
Jupp.
Jag. Ska. Dansa. Afrikanskt. Skaka bak och allt annat vad det kan innebära. Tjuvkikade i måndags på de tappra individerna som höll på med ett pass och det var rumpor åt alla håll, armar i luften och fötter som stampade i en fantastisk röra.
Snart är jag där, skakar och har mig. Spännande. Har fått ett uttalat löfte om att personalen bär ut mig vid eventuell kollaps så det känns tryggt. Ska ändå försöka undvika det för allas trevnad.

Nu ska jag packa.

5 kommentarer:

Gråa musen sa...

Kul o komma ut lite. Ha det bäst i Huvudstad. Kramis

Malin - brandteknologen sa...

Afrodans är verkligen jättekul, så det rekommenderar jag att du testar på! Man får släppa loss ordentligt, och så är det så härliga rytmer i den afrikanska musiken!

Anonym sa...

Härligt med minisemester! Funkar säkert bra utan gåstol, ni får ta promenader i nya vagnen på dagarna och leka och busa i sängen på kvällarna när Marcus jobbar!
Kul att höra om din styrketräning. Har också varit och tränat idag. Blev väl både svettig och andfådd om man uttrycker det hela milt. Ska tillbaka på måndag jag också, men inte för afrodans. Skulle gärna prova på det, men får nog vänta ett tag så att jag hittat lite fler muskler först. Jag skulle lyfta hantlar, men fick byta "ner" mig istället för upp i tyngd idag. Men du kan ju känna dig trygg, i och med att personalen lovat bära ut dig om du kollapsar under afrodansen! Tror faktiskt inte det behövs alls! Du fixar det! Jag har inte fått några som helst försäkringar om att bli hjälpt "av banan" om behov skulle uppstå!
Ha nu en riktigt trevlig helg i Stockholm och hälsa Marcus och önska honom Lycka till! Han har skrivit så fint om dej på sin blogg idag och fina inlägg generellt både igår och idag på olika bloggsidor! Han är så fantastisk din Marcus! Krama honom, krama Dej själv och krama Milo! //Maggan1

Lasse Franck sa...

Gött.
Jag tycker två saker:
1) Att ni när semestern är över ska skriva under här: http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=3714
2) Att du ska se till att också Marcus skakar sin romp. Ordentligt.

Anonym sa...

Ååh, vad roligt för dig Jonna !Afrodans är så j-la kul och frigörande helt enkelt så har du väl börjat vill du bara fortsätta nästa gång.Glad är vad man blir av allt dansande och den underbara musiken.... så skaka loss. K 1