fredag 12 februari 2010

snart dags igen

Väntar på Päivi som ska komma och vara med Milo i några timmar idag medan jag är på jobbet. Det känns väldigt bra att han henne här hos lilla älsklingen när jag är i väg.
Igår gick det bra hos BM. Bra blodvärde och väldigt lågt blodtryck (förklarar som alltid min yrsel). Sedan fick jag höra plutts hjärtljud! Milo blev rädd för apparaten och började gråta så jag fick lyfta upp honom på britsen bredvid mig och hålla om. Men vad härligt det var att höra det där tickandet igen!

Nu ska jag jag ladda upp lite för dagen. Det är inte längre så kul att vara på jobbet. Eller fortfarande känns det bra att komma hemifrån och få göra något annat, träffa kollegor och prata annat än blöja.
Men den där stämningen...
Och nej, den har inget att göra med att jag bloggat 15 minuter på min arbetstid under en vecka. Som kompensation äter jag min lunch medan jag jobbar så det liksom tar ut varann. Så tack men nej tack, den idén löste inget. Och förresten, varför skulle i så fall mina ickebloggande kollegor drabbas nästan värre än jag (det är ju de som varit på plats när stämningen började) ifall det var mitt bloggande som var boven?
Ja. Jag vet ju vad som händer men får tyvärr inget säga. Än. Och snart nog visar det sig också. Men en rolig sak ska jag faktiskt göra idag och det är att fixa ett lekhörn i teaterfoajén inför barnteatern på söndag! Då jag förövrigt också ska jobba. Äntligen får vi tummen ur och fixar åt de mindre så det har något att göra i vänta på.

På söndag ska Bu och bä -en modellteater från 2 år spelas på kammaren. Biljetter finns och de kostar 50 kr st. Boka på 011-10 26 94 så får ni kanske prata med mig också :-)

Nu kom hon!

kram!

5 kommentarer:

Emma sa...

GRATTIS! Har av okänd anledning inte läst din blogg på ett tag. Mycket dumt. Går in idag och ser att du är gravid igen. Vilken fantastisk nyhet!
Grattis till dig, Marcus och Milo!

Minimalla sa...

Vad härligt att få lyssna på de små hjärtslagen! Får jag fråga om du går privat eller uppe på Vrinnevi? Jag fick nämligen inte lyssna innan v. 18 pga nya förhållningsregler. När man har förlorat ett barn i magen är man ju lite extra orolig så jag funderar på att ringa och tjata lite.

Kram!

Matilda sa...

Men du. Varför en massa antydningar om jobbet? Vad kan bli bättre? Kanske ärligare att sjunga ut på plats, det har jag gjort, inte för att det hjälpte direkt men då vet alla vilka positioner folk har. Du verkar ju inte buskablyg direkt? Dina läsare har ju inte en aning om vad saken gäller.

Anonym sa...

Ingen Stockholmsresa? Såg din stora plutt på Förkväll... Lite stel var han. Men om du ska bli sängliggandes(hoppas inte) så är det kanske bättre att han är hemma mer. Men förstår om du håller på honom. Skulle jag med gjort om han var min man. Ha det gott. Lycka till med barnhörnan och teatern.

Anonym sa...

Härligt att allt gick bra hos barnmorskan igår. Och vad härligt att du fick höra Plutts hjärtljud. Nästa gång så är säkerligen inte Milo lika rädd för apparaten utan kommer bara att tycka det är spännande tror jag.
Trist det där med stämningen på jobbet, men som jag sagt förut, bara att försöka hålla sig undan från eventuellt skitsnack mellan olika ”fraktioner” eller så.
Du kan nog lugnt blogga några minuter, tror inte någon tar illa upp för det, speciellt inte som du äter lunch medan du jobbar ;-) Vad som sedan kommer att hända det får vi vänta med att få veta, och det är ju bara så det är. Ibland kan man berätta saker och ibland kan man inte. That´s it.
Vad kul med lekhörn, blev det bra? Hoppas dagen i övrigt varit bra och att Milo haft det bra tillsammans med Päivi medan du jobbade.
Nu ska jag alldeles strax bänka mig framför TV:n och kolla dansen och rösta på Marcus och Helena. Hoppas dom är kvar ytterligare en vecka.
Kram till dig och Milo ikväll från Maggan1