fredag 9 juli 2010

bajs

Det ligger en bajs i milos blöja. En riktigt illaluktande sådan (om det nu någon gång luktat annat). Men han vill inte gå och byta eftersom Firma fantasiflytt kommer på Playhouse Disney. Detta urjobbiga program med dubbade pellejönsar är kanon tydligen enligt finaste killen. Bada är annars det bästa han vet och det blir alltid bada efter bajs, men inte nu alltså. Han envisas att stå lite halvsnett över fotpallen och titta på jönseriet medan jag försöker förstå lockelsen i det hela.

3 kommentarer:

Gråa musen sa...

Hu. Det är tur att vi alla är olika. Den vagnen skulle jag bli galen på. När jag valde så ville jag kunna se mina barn när jag gick. Fullkomlig kontrollfreak :-) Trehjulingarna valde vi bort derekt. Tyckte det såg så himla ostadigt ut. Men jag har smak från stenåldern. Och ingen hiss att tänka på. Fin är den i allafall. Det är väl tur att alla tycker olika annars så skulle det ju vara tråkigt :-)

maria sa...

Ja, du: Firma fantasiflytt kan man utantill vid det här laget. :"snurra runt, snurra runt." Kan hela den kanalen utantill snart känns det som. Händige Manny är en av Felicias favoriter: "Hej, Hello Manny! Hur är det? How are you? Överpedagogiskt..men kul för barnen:-)

Anonym sa...

Nu ett stort antal timmar senare hoppas jag bajset i Milos blöja är bortbadat! Men jag kom på att just dom två första raderna här skulle kunna bli inledningen till en liten barnvisa om "bajs i blöjan".
Den kunde du skriva lagom till kiss- och bajsåldern, för den kommer ju för alla barn.
Bara en idé!
Hoppas dagen varit bra, här har varit urvarmt och först nu ikväll möjligt att någorlunda existera.
//Maggan1