lördag 3 juli 2010

värmeshopping

Det är fan inte sant vad man kan lida av värmen med denna min nya kroppshydda. Idag kände jag för första gången hur det ständigt svajade till i knoppen, något som inte blev bättre på ett bra tag vad jag än gjorde. Hua.
Fast nu är det bättre. En dusch, lite sill och kall öl och även jag kan komma igång.

Nu ska jag glida in i (inser genast att det inte är en helt korrekt beskrivning av kommande handling, men det låter bra och i tanken glider jag både fram och i saker fortfarande) några nya kläder jag lyckades handla idag. Shopping i tomma och svala gallerior är förresten den bästa sommaraktiviteten, framförallt när de flesta andra tror att det är stranden som gäller. Lurade :-) Är mycket glad idag över HM som låter en relativt tunn plånbok ändå fixa fram lite trevliga plagg åt en val på glid och trots att jag är tveksam till att behålla allt det som hamnade i påsen så tror jag något kommer sitta fint.
Vi får se.
Ni får kanske se.

5 kommentarer:

Gråa musen sa...

Förstår om du nästan svimmar av värmen. Glöm inte att ha en vattenflaska med dig vart du än går. Vi har varit på släktkalas idag. Min pappa hade 12 syskon. Nu är bara fem kavr i livet. Men det var mycket kusiner och kusinbarn. Mycket trevligt men som sagt varm. Särskilt för de äldre. Sen åkte vår lilla familj och badade. 25 grader mätte vi upp i vattnet. Satan vad skönt det var.

Birgitta sa...

Vi vill gärna se! :)

Anonym sa...

Kan tänka mig att du lider i denna värme tillsammans med graviditeten. Vår dotter fick ett av sina barn första halvan av augusti för några år sedan och hon mådde skit när det var som varmast ute, och det svajade rejält i knoppen på henne med.
Kul med shopping i affärer med AC, och en sån här dag förstår jag att det inte var överbefolkat i galleriorna.
Skulle vara kul att få se något av det du handlat, jag menar en bild på "en val på glid" i nyinköpta kläder.
Jag sitter fortfarande ute och nu är det skönt, så nu njuter jag i fulla drag.
Kram till er från Maggan1

anna-en ängel i himlen, en på jorden sa...

Hej.
Självklart får du länka i din blogg. :-)

hoppas magen mår bra och resten av familjen.
Kram

Karin sa...

Funderar på hur du resonerar när du dricker öl och är gravid. Själv valde jag att vara nykterist under graviditer och amning. Alkohol gör ju ingen nytta vare sej i min eller bäbisens kropp. Men jag är ärligt nyfiken hur andra resonerar och vilka argument man har för att låta en ny liten människa få alkohol i sej.

Jag vill inte vara negativ emot dej, jag vet bara inte hur man ställer en fråga som denna utan att det blir lite moralpredikning så förlåt, försök att ta det på rätt sätt.
En nyfiken i struten