onsdag 14 juli 2010

grosso

Inte Fabio utan bara jag. Grande (Grosso) alltså som i mycket stor. Vet inte om det syns men jag kan lova att det känns. Tycker att magen hänger lite ner med nu för tiden. Gör den inte? Den är ju extremt blek i alla fall. Inte mycket sol har hittat dit. Behövs inget iofs heller men kul när man ser annat i jämförelse och den nästan blåbleka bollen sen. Ungefär i samma ton som mina ben. Yäk. De är ingen rolig syn. Har aldrig varit men nu är de så trista i all sin omfång.
Idag är det knappt 25 grader. Heja. Mina böner är besvarade och fortsätter det såhär kan jag kanske t.o.m sova i natt. Wo hoo.
Först är det tandläkare i eftermiddag och det tar emot väldigt att gå dit. Men efter medicin så ska nog bedövningen verka. Hoppas, hoppas.









10 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder. Grande - ja! Men härligt att få förmånen att få se den grande babymagen. Och Milos klappar och pussar på magen! Wow!
Lycka till hos tandläkaren i eftermiddag! Går säkerligen alldeles utmärkt!
//Maggan1

Rebecca sa...

Tycker du har en jättefin mage. Du är ju gravid så som alla önskar att se ut under en graviditet. En stor å fin mage bara : )

Sen till nåt helt annat. Måste bara säga: Vilken fin kakelugn i bakgrunden!! Nästan så man blir lite avundsjuk ; )

Hoppas allt går bra hos tandläkaren idag och att det onda är helt borta sen. Ta hand om varandra!

Kram Rebecca

Jenny sa...

Så söt han är lillkillen!
Inte länge kvar nu, spännande =)
kram på er i värmen!
/Jenny

Hjulben sa...

Underbara bilder! Är så himla glad för er skull!
Bilden på Milo när han pussar / biter på magen var underbart vacker ♥

Anonym sa...

Vad gulligt med Milo som pussar på syrran!

En kompis till mig har också grande problem med en tand, som inte längre sitter kvar i munnen på henne, men hon är inflammerad i halva ansiktet och har också fått antibiotika. Hoppas allt går bra för dig hos plågis!

Eva sa...

Stor och vacker mage.
Bellissimo helt enkelt.
Men det mest fantastiska är att du är uppe, står och går.
Jag är så otroligt glad för din och för er skull.
Tänk att det föll sig så att ni blev gravida igen och att du fortfarande är uppe och rör dig.

Glädje!

Anonym sa...

underbara bilder! All lycka till er. kram från en till änglamamma

Anonym sa...

Fantastiskt mage och jag vet av egen erfarenhet och av andra att visst kryper den nåja faller ner mer vid fler graviditeter så är det ju bara, om du nu inte har en väldigt gymnastiserad vältränad supermage förstås. Amning och att återuppta din afrikanska dans som du verkade gilla är ju ett posetivt sätt att träna senare.Harrejävlar,vid min 4:e graviditet gick jag runt som ett mycket välnärt hängsvin,men det togs igen pg. av allt spring,bärande,ammande,nattvak och annat eg. numera nästan bortglömda besvär.Ungar är härliga,det är tufft men också mycket härligt en rätt så kort tid i ens liv,inser man särskilt mycket efteråt. Kijan

Madeleine Moberg sa...

Jag har en bild på mig och min mage från sista graviditeten och vi ser ju likadana ut...hehe..

Flickmagar är lite lägre sade faktiskt min läkare och sen sjunker ju barnet nedåt de sista veckorna. Fatta! Snart har ni en flicka i huset också, wow! En Milo och en....ja har ni börjat tänka ut namn ännu!? Själv har jag aldrig kunnat göra det utan att först ta en rejäl titt på skapelsen.

Fina bilder på både mage och prins Milo. Hoppas/ber att värken ska ge med sig nu!

Kram i värmen
/Madeleine
Ps. Kanske dags att införskaffa fläkt!? D.s

Anonym sa...

Stor mage nu! Men vacker!!! Japp, den hänger ner lite, men nu är det inte långt kvar. Jag är "bara" i vecka 27 och tycker att min ramlat ner redan en del. Men det är samtidigt skönt, för det blir lite svettigt att ha den uppe i brösten varje gång man sätter sig ner. =)
/Carina