tisdag 8 januari 2008

elvis fyller år

Idag är det åttonde januari igen. Elvis fyller år liksom mitt ärr på magen. Förra året opererades jag idag. Det var en lätt nervös dag, i alla fall till en början. Senare väl vaken låg jag och gav aj aj aj ett nytt ansikte. Det gjorde så förbaskat ont. Kunde knappt andas efteråt för att inte tala om att röra mig. Kan tydligen bli så när livmodern plockas ut och halsen där får sig ett band fastbundet runt sig. Men som tur är fanns morfin och annat gott att proppa i sig. Fyra dag låg jag på sjukhuset. Var inte så kaxig då. Mest glad faktiskt trots det onda att det hade gått så bra allting och att jag nu var förstärkt och redo för bebis. Ja eller så fort smärtan hade lagt sig.
Sent andra dagen kunde jag äntligen "sitta" om än med viss möda och Marcus skjussade runt mig i rullstol längs sjukhuskorridorerna. En blek men lycklig rallyfinne susade förbi de andra sjuklingarna och hade jag kunnat skratta hade jag gjort det. Nu lät jag mest som en korsbefruktning av gris och häst så fort jag skulle uttrycka lite glädje och jäklar vad glad jag var. Måste ha låtit och sett helt sjukt ut. Fast då var vi ju på ett sjukhus också.
I morfindimmorna såg jag längtande framför mig hur jag senare samma år skulle föda ett levande litet barn, var så säker då att det skulle gå vägen rätt snabbt. Var ju redo och förstärkt till max. Hade ju till och med tränat på bukoperationssmärta så kejsarsnittet inte skulle bli en helt obehaglig överraskning.
Men nej. Ingen bebis i sikte så här ett år efteråt. Elvis fyller år och jag längtar fortfarande. Inte längre i en morfindimma men längtar gör jag och är mer redo än någonsin.
Elvis ska inte blir äldre förrän jag är mamma igen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nästa år Elvis skulle fyllt år, så ska du ha en bebis i din famn! Det har jag bestämt, bara så att du vet!

Men, jag blir ju nyfiken, vilken operation du verkar ha gjort! Plockade de UT livmodern?? Hua..Jag har ju också haft cerklage, men har aldrig hört något om att livmodern var ute och spatserade för sig själv..Måste finnas olika sorters cerklage va?

Bebis innan December 08, det propagerar jag för att du ska få!! Önskar mig också en bebis, men mannen får nya gråa hår varje gång jag nämner det, så jag får nog räkna mig som klar med barnafödandet;-) Nu är det er tur!

Kram

Anonym sa...

Själv har jag ett cerklage runt ögat och det gjorde ont som f*n :)

Anonym sa...

Jag hänger på...inga mer födelsedagar för elvis innan spratlande. väldoftande bebis i famnen

mandarin och ned sa...

åh, jag kan inte föreställa mig hur det känns...

I juli var det årsdag för mitt första missfall (tidiga missfall, jag har haft tre nu), i början av februari är det årsdagen för mitt andra. inför min tredje graviditet, som också slutade i missfall, så räknade jag aldrig ut årsdagen, eftersom jag inte ville ha ett till datum... jag vågade helt enkelt inte glädjas.

Jag hoppas innerligt att du snart får ett plus på stickan, och att du inom 2008 har en liten bebis i famnen, eller åtminstone en stooor kula på magen! kramar

Anonym sa...

Håller helt med, bebis till dig inom ett år!