tisdag 15 januari 2008

sovit gott, allting gott

Det tog sin lilla tid innan tabletthalvan började göra sitt men till sist somnade jag.
Nu på morgonen kunde jag nöjt konstatera att jag nog faktiskt vid ett tillfälle under natten lyckats sova utan avbrott i nästan fem timmar. Tjohoo! Det förtjänar sitt glädjetjut. Inga kattdjur vid fyra som krävde mat och kel eller annat störande heller. Så fort jag vaknat i kroppen (sega lemmar är en liten biverkning tyvärr) också så är jag en människa igen.
Har i en timme nu knåpat med lite jobb här hemma (tur huvudet fungerar) och jag önskar jag alltid hade jobb som kunde göras hemifrån. Så mycket smidigare. Sitta sminkfri i morgonrock, dricka frukostkaffe, inte behöva säga hurtiga morgonfraser till andra och snacka gårdagens tv-program utan bara jobba på. Duktiga flickan är i sitt esse när hon får ro och utrymme att bara göra det hon ska och just göra bara det, då gör hon det också och det med besked.
Nu ska hon fortsätta jobba. Med en god kopp kardemummakryddat koffeinfritt kaffe! Se där, en liten spontan morgonalliteration.
Bådar gott inför resten av dagen.

Inga kommentarer: