fredag 25 april 2008

inspiration

Rätt nyligen hemkommen från en mini-teaterfestival med Ung Scen Öst på Elsas hus i Linköping kan jag bara lyckligt seriesucka: Guud vilken kvalitet! Helt underbart! Kunde inte få nog. Mer mer mer.
Har ni möjlighet måste ni ta chansen att se nån av pjäserna, var de än spelas. Ung Scen Öst spelar nya fräscha föreställningar hela tiden och allt jag hittills sett dom "spotta" ur sig har varit så otroligt bra och välspelat! Jag är full av intryck, inspiration och kreativitet. Det liksom rinner ur öronen på mig och fastän det kanske låter illa så är det bra. Jag vill med! Stå på scen. Regissera. Arrangera. Allt. Just nu vet jag inte hur jag ska börja men det känns bra.
Tack solen! Tack kulturen!

Om en stund är det mindre än en vecka kvar till behandlingsstart. Smaka på den. Mindre än en vecka!

Inga kommentarer: