tisdag 6 oktober 2009

innan sovdags

Där gick vi solskenet idag, min M och jag. Till Svenska Kyrkans familjerådgivning några kvarter bort.
Kändes bra.
Inte bara promenaden dit och hem då solen sken om möjligt ännu lite mer, utan själva samtalet också. Skönt med tredje part. Väldigt skönt.
Nästa vecka är det dags igen.
Det ska nog gå bra det här.

Milo har varit så glad senaste dagarna. Extra glad. Springer runt i gåstolen och tjuter av skratt. Finaste killen. Det är så härligt att se hans nya miner som börjat leta sig till vackraste ansiktet. Han kan numera se förvånad, nyfiken och skeptisk ut på ett helt nytt sätt, fast inte samtidigt såklart.
Och så har han börjat kika runt hörn med stora runda ögon. Så häftigt.

Nu sovdags.
God sådan.
Bestämma.



Till dig som envisas med att skriva samma skit om och om igen med olika avsändare. Vet vem du är så antingen fortsätter du göra bort dig eller slutar. Enkelt val egentligen. Och ditt.
Än så länge.

11 kommentarer:

Stefan sa...

Vad skönt att det verkar funka bra med rådgivningen...såg att M skrivit detsamma...Jag är övertygad om att det kommer gå bra det här...hoppas ryggen din blir bra fort med...så du får hoppa runt igen*s*
Ett lite sent grattis till Milo med...8 månader...det känns inte så länge sen...och ändå gör det det...
Kramar till er alla.
Stefan

Anonym sa...

Blir glad när jag läser att det kändes bra med familjerådgivningen inklusive promenaderna dit och hem! Det är alltid bra att ha en tredje opartisk part (blev mycket partande) att samtala med!
Blir också glad över den optimism jag läser in i det du skriver om framtiden!!
Du beskriver Milo och hans spring och tjut och minspel så bra, så jag nästan ser och hör honom, fast det är många mil mellan oss.

MEN sen blir jag ju så jätteledsen och förbannad igen, på ren svenska, på den person som skriver en massa skit! Förstår inte dessa människor, måste vara något grundläggande fel hos dom! Men som du skriver valet är personens eget än så länge, sedan är ju valet ditt; att sluta publicera, men tyvärr måste du ju läsa för att stoppa publiceringen! Men jag antar det finns andra sätt för dej som bloggägare att stoppa en enskild användares ip-adress. Och personligen blir jag bara, som sagt, ledsen och förbannad när folk sprider skit omkring sig helt i onödan.
Ha en bra natt och god sömn hoppas jag! Kram till hela din familj från Maggan1

Evalena sa...

Jag vill bara önska er ett stort LYCKA TILL!
Vad skönt att det gick bra vid första samtalet.
Det kommer att gå bra i fortsättningen också.
Kram evalena

frääjsan sa...

måste vara nån avundsjuk idiot som heela tiden envisas med o låta oss andra spilla dyrbar tid med o fortast möjligt komma förbi dessa vidriga inlägg...bäst är o bara ignorera, Jonna, låt inte nån som uppenbarligen inte har socialkompetens förstöra för dig, vi är så många som hejjar o stöttar, o minsann vet att livet inte alltid är en dans på rosor, att man kämpar sig gul o blå men ändå inte känner att man räcker till. Stå på dig, är själv en småbarnsmamma som har ett förhållande som de sliter o drar i, men vi käpar, oj vad vi kämpar precis som ni!! Stor varm kram

Johanna sa...

Jätteroligt att höra att det går bra med parterapin! Jag tror att alla par borde gå på sånt ibland. Det skulle vara nyttigt även man inte har stora problem.
Hälsningar från Finland!:)

Anonym sa...

Hej Bra att det kändes bra hos rådgivaren . men det som gör mig konfunderad är slutorden tala om avsändare du kan ju välja läsa ta emot godkänna så är det på min blogg. Tala om vad personen skriver för skit. Ha en bra dag.

Ms Spider sa...

Lycka till! Kommer bli bra! Och kika runt hörn, det är en ljuvlig period!

Anonym sa...

GRATTIS MILO!

Toppen att höra att ni kommit igång med parterapi, låter toppen och det hjälper säkert.

Publicera inte kommentarer som innehåller skit, bjud inte på det Jonna!

Kram Kicki från Norrköping

Anonym sa...

Hej Jonna! Det kanske är lite väl privat fråga så om du inte besvarar den förstår jag dig fullt ut.

Jag har följt din blogg länge, och nyligen läste jag Camilla Läckbergs nya bok fyrvaktaren, i en del av boken beskrivs hur huvudpersonens syster förlorat ett barn (liten) och jag tycker att det fanns flera likheter förutom namnet, Är det jag som virrar eller har hon "lånat" det från er.

Emma sa...

Vad skönt att familjerådgivningen gick så bra! Man ska inte underskatta sådant! Ja tänk vad fort tiden går. Min sessa fyllde 1 år i söndags och jag kände mig nästan lite chockad men GLAD såklart. Det finaste året i mitt liv =) Lycka till med ert framöver! Kram

lotta sa...

länge leve kärleken!
lotta