tisdag 13 oktober 2009

jag har rest min inre ribba

Fick tips om att tänka den något udda tanken hos sjukgymnasten idag, att liksom resa en påhittad snopp mellan benen, alternativt dra upp en lika påhittad dragkedja med tanken.
Jag valde såklart snoppen (inte varje dag man får ha en sån) och vips så hittade jag de där bålmusklerna jag länge saknat och letat efter.
Kiropraktorn knäckte mig visserligen duktigt åt rätt håll två gånger och visade en övning, allt på tio minuter och det till en nätt liten summa på 400 spänn.
Idag var jag i 40 min hos en superduktig landstingsbunden sjukgymnast för 100 kr, som knäckte ryggen, satte en nål i någon av fileérna och hjälpte mig hitta det där små gömda musklerna som gör övningarna (både hans, kiropraktorns och de vi får göra på core:n) värda att upprepas.
Nu reser jag min ribba flera gånger dagligen och snart får jag dansa afro igen!
Härligt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Du! Min sjukgymnast har varken pratat om påhittad snopp eller påhittad dragkedja. Men jag tror jag ska testa det här med påhittad snopp och se om jag kan resa den. Mina bålmuskler är också ganska obefintliga.
Men det var väldigt vad det kostar att bli knäckt och få en övning visad, 400 spänn. Och jag som är smålänning.
Däremot känner jag igen beskrivningen av den superduktiga landstingsbundna sjukgymnasten. Min sjukgymnast har verkligen hjälpt mig att hitta dom där små gömda musklerna som gör övningarna värda att upprepas. Var hos min igår och oj vad jag har känt av det idag! Men nu ikväll känns det mycket bättre och erfarenhetsmässigt vet jag att det känns ännu bättre i morgon! På torsdag är det dags igen för nytt besök och jag ser verkligen fram emot dessa träningspass och goda-råd-passen jag får av henne.
Men jag ska testa att resa min påhittade snopp också, för det här med bålmusklerna har jag problem med.
Ha det gott och god natt//Maggan1

smultron sa...

Min sjukgymnast hjälpte mig att hitta rätt muskler genom att jag skulle tänka mig ett gummiband fäst inuti mellan höftbenen och sen spänna det. Som knipövningar fast på ett annat ställe liksom.

Me sa...

vad skönt att läsa att du nappade på idén om att gå till Sjukgymanst OXÅ! Hoppas du blir BRA snart! Kram

Anonym sa...

vad duktig du är, heja heja!